Мешканцям багатоквартирних будинків надали можливість суттєво зекономити на оплаті комунальних послуг і завершити опалювальний сезон достроково. Так-так, ви правильно почули. Більше того – вони можуть зробити це самостійно. Ось такі нововведення у цьому році, пише kyiv-future.com.ua.
Що для цього потрібно?
Рішення щодо відімкнення опалення має бути прийнято на загальнобудинкових зборах.
За словами заступника голови Київської міської державної адміністрації Петра Пантелєєва, це рішення має бути підтримано не менше ніж 75% мешканців будинку. При цьому протокол зборів слід надіслати у компанії «Київтеплоенерго», «Євро-реконструкція» та інші.
Якщо не вдалося ухвалити рішення на зборах. Що робити?
Якщо під час зборів мешканців багатоквартирного будинку не вдалося зібрати всіх, а відповідно – необхідних 75% не знайшлося, рішення може бути прийнято шляхом письмового анкетування, після проведенням якого оформляється протокол.
Слід зазначити, що згідно з чинним законодавством, у мешканців багатоквартирних будинків є широкі можливості для прийняття колективних рішень, а місцева влада має йти назустріч людям, щоб вони й надалі намагалися ефективно управляти будинком та економити енергоресурси.
Що найголовніше?
За твердженням Петра Пантелеєва, найголовніше – досягти компромісу з більшістю сусідів. Якщо люди впевнені, що вони хочуть відімкнути опалення та не хочуть платити зайвого, їм надається така можливість.
Перший крок – формування ініціативної групи у складі трьох осіб. Саме вона й має ініціювати проведення зборів і зайнятися цим питанням.
Варто знати…
Згідно із законодавством, місцева влада має право прийняти рішення щодо дочасного припинення опалювального сезону, якщо середньодобова температура є вищою за +8 °С протягом трьох діб підряд.
Форс-мажор…
Під час цьогорічного опалювального сезону топ-новиною став випадок, коли киянка отримала платіжку за тепло у розмірі 53 тисячі гривень. Виявилося, що це не помилка системи, а наслідки недосконалості законодавства.
Справа в тому, що у неї не був встановлений індивідуальний лічильник. Усі інші мешканці будинку платили за фактично спожите тепло у своїх оселях та місцях загального користування.
А от різницю між показаннями загальнобудинкового лічильника та сумарними показниками індивідуальних «повісили» на киянку.
Звичайно ж, цей випадок позбавлений здорового глузду і суперечить поняттю справедливості.
Причина виникнення такого парадоксу – недосконалість нормативної бази, зокрема Постанови КМУ №630 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення».
Для того щоб уникати схожих ситуацій у майбутньому, варто все-таки встановити індивідуальний прилад обліку електроенергії.