Середа, 9 Жовтня, 2024

Цифровізація Києва: як у місті застосовують технології ШІ

Кияни не можуть уявити своє існування без інформаційних технологій. Розробка штучного інтелекту значно спростила життя багатьох містян, адже тепер не потрібно аналізувати декілька джерел в інтернеті, щоб знайти відповідь, оскільки Chat-GPT або Google Chat за лічені хвилини нададуть розгорнуту відповідь. Передусім штучний інтелект полегшив життя школярам та студентам, які постійно пишуть реферати та аналізують багато джерел інформації. ШІ постійно вдосконалюється. Наприклад, Chat-GPT, який запустили 30 листопада 2022 року, у 2024 році має 6 версій. Вдосконалення технологій спонукало багатьох підприємців розпочати використовувати ШІ для автоматизації робочих процесів. Ми провели дослідження як проходить цифровізація Києва, а саме як бізнес та державні органи використовують штучний інтелект у рутинній роботі. Далі на kyiv-future

Як ШІ змінив правила гри на світовому ринку

Поява штучного інтелекту назавжди змінила принцип функціонування світового ринку. Штучний генеративний інтелект допомагає автоматизувати багато робочих процесів, які раніше вимагали багато зусиль та часу, а також зменшити економічні витрати на підприємстві.

У 2022 році люди генерували тексти у Chat-GPT та картинки у Midjourney, але за короткий проміжок часу технологію вдосконалили, і тепер штучний інтелект може створювати анімовані відео, транскрибувати аудіодоріжки, розробляти вебсайти тощо.

37 % працівників зі сфери маркетингу та реклами використовують штучні технології, а згідно зі звітністю від компанії “O’Reilly” за 2023 рік, ШІ в корпоративному секторі почали використовувати на 67 % більше, ніж у 2022 році.

Киянам роботу значно полегшують компанії “Microsoft” та “Google”, які інтегрували мовні моделі та чат-боти у свої пошукові сервіси. До речі, компанія “Adobe” почала використовувати штучний інтелект для підсилення можливостей програми “Photoshop”, а “Snapchat” створив для своїх користувачів чат-бота, який виконує функції віртуального компаньйона.

Згідно з опитуванням 2023 року, серед 150 українських компаній тільки 22 % використовують ШІ на постійній основі, а решта — час від часу. Найчастіше технології штучного генеративного інтелекту використовують дизайнери (65 %), копірайтери (52 %), маркетологи та SMM фахівці (49 %).

“Artycoders” — одна зі столичних компаній, яка на постійній основі використовує ШІ

“Artycoders” — це досить популярна столична компанія, яка допомагає розробляти брендинг, дизайни, сайти та інші вебпродукти бізнесам з усієї України. Компанія інтегрувала штучний інтелект ще в перший день роботи, тому в компанії всього працює 20 фахівців.

Співзасновник “Artycoders” Іван Малиш на інтервʼю з “Ain.ua” зізнався, що на початковому етапі робочий штат компанії складався переважно з його друзів та знайомих, які не мали достатньо знань та досвіду у сфері вебдизайну. Тоді штучний інтелект допоміг їм працювати більше та краще, хоча знань та коштів бракувало.

Завдяки Chat-GPT команда “Artycoders” заощадила багато часу на розвʼязання задач, які стосуються розробки, генерації ідей та копірайтингу. Завдяки штучному інтелекту функціональність агенції стала ширшою, хоча нових працівників не наймали. Отже, ми можемо зробити висновок, що штучний інтелект пришвидшив розвиток агенції “Artycoders” на декілька років.

Нових працівників компанія вчить як правильно взаємодіяти з Chat-GPT та розуміти його логіку, щоб отримати потрібні результати. Керівники компанії також постійно думають які внутрішні проєкти можна розробити на основі штучного інтелекту, щоб покращити роботу компанії. “Screenshot to code” — один із таких проєктів, який дає змогу подивитися структуру та стиль сторінки сайту зі скриншоту, яка автоматично перетворюється на код.

Приклади використання ШІ під час співпраці

Одного разу до компанії “Artycoders” звернулося німецьке агентство з проханням розробити MVP вебзастосунку для державної установи, але бюджет був обмеженим. Команда “Artycoders” вирішила створити продукт на платформі “Webflow” з використанням Chat-GPT у ролі frontend-розробника. Таким чином, вдалося заощадити гроші та витратити їх на якісного backend-розробника. У кінцевому результаті вдалося отримати гідний продукт та постійну співпрацю з німецьким агентством.

“Artycoders” також співпрацює з компанією “LATEXFAUNA”. Вони працювали над створенням брендингу та мудборду, для якого потрібно було обʼєднати стиль ретро-футуризму та античності. Завдяки ШІ сервісу “Stable Diffusion”, команді “Artycoders” вдалося обʼєднати ці обидва стилі та отримати шаблон, який сподобався клієнту.

Цікава співпраця з “Ain.ua” та фармацевтичним заводом “Дарниця

Коли “Ain.ua” та фармацевтичний завод “Дарниця” створили спецпроєкт та звернулися до “Artycoders”, графічним дизайнерам довелося використовувати Midjourney для візуалізації підземного складу ліків, який керується роботизованою системою. На складі заборонено знімати, тож жодних фотографій, на які можна опиратися — не було.

Іван Малиш зазначив в інтервʼю, що ШІ — це не панацея. Штучний інтелект значно спрощує роботу, але багато аспектів потрібно пропрацьовувати вручну, щоб отримати довершений продукт.

Співзасновник також зауважив, що штучний генеративний інтелект — це ефективний інструмент для бізнесу, особливо на початковій стадії розвитку, коли кваліфікованих фахівців знайти складно і фінансування на це бракує. ШІ сервіси дійсно допомагають делегувати монотонні процеси та економити як людські, так і матеріальні ресурси. Але завжди потрібно памʼятати, що професійна компанія мусить вміти добре працювати і без використання штучного інтелекту.

Приклади застосування ШІ в інших столичних компаніях

“Lezo” — це ШІ-платформа, яка дозволяє роботодавцю знайти потрібних працівників. Ще буквально у 2015 році роботодавцю потрібно було вручну шукати кандидатів, аналізувати їхні профілі тощо. “Lezo”, завдяки вбудованому штучному інтелекту, економить ваш час та самостійно формує базу кандидатів за навичками, а не спеціальністю фахівця.

Агенція відеоконтенту “And action” постійно співпрацює з компаніями “Сільпо”, “Галичина”, “Молокія”, “Планета кіно”, “MasterZoo”, “Comfy”, “Rozetka”, “Okko”, які так добре відомі киянам. Співвласник агенції відеоконтенту, Іван Іщенко, поділився, що в їх команді працює всього 24 людини. Невелика кількість людей у штабі зумовлена тим, що компанія використовує технології штучного інтелекту на постійній основі для створення роликів відеореклами.

Нам також відомо, що в столичних відділеннях банку “Райффайзен” широко використовується штучний інтелект для того, щоб можна було швидше вирішити рутинні моменти паперової роботи.

Напружений трафік на столичних дорогах також думають скоригувати за допомогою ШІ

У 2021 році КМДА висунуло пропозицію з впровадження транспортної системи на основі ШІ. У 2022 році ідею не втілили через повномасштабне вторгнення, однак у 2023 році влада знову почала розглядати таку інновацію.

Першочергово, світлофори зі штучним інтелектом у місті хочуть встановити на перехрестях, де часто трапляються аварії. Переналаштування маршруту на дорогах у випадку ДТП — основний мотив впровадження.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.