За кількістю мостів Київ не може сперечатися з Гамбургом, там їх більш ніж 2300, Амстердамом, там понад 1200 чи Венецією, де існує близько 400 мостів. На всю столицю їх ледве знайдеться півтора десятка. Та наші мости – як літопис. Тут і велике будівництво, і світові досягнення, і сучасна архітектура. Далі на kyiv-future.
Пішохідний міст
Парковий міст — пішохідний міст через Дніпро (не плутати з Парковим мостом через Петрівську алею), який з’єднує центральну частину Києва з парковою зоною та пляжами Труханового острова. Один з символів Києва.
Міст споруджений у 1956—1957 роках за проєктом інституту “Укрпроектстальконструкція” за участю Інституту електрозварювання ім. Є. О. Патона АН УРСР. Автори проєкту — інженери А. О. Гомін, В. І. Кирієнко, В. О. Сич, Г. П. Фень, О. Шумицький, М. М. Константинов, Б. П. Петров та архітектори О. І. Заваров.
Міст був відкритий 3 липня 1957 року.
За конструкцією — суцільнозварний міст, зведений з використанням автоматичного зварювання. Довжина моста 429 метрів, ширина пішохідної частини — 7 метрів.
Складається з трьох центральних прогонів висячої будови та берегових ділянок балкової конструкції. Гіперболічні за абрисом та жорсткі за конструкцією ланцюги (зварені з металевих листів) закріплені на двох пілонах рамної форми заввишки 32 метрів. Вертикальні підвіски обабіч дороги з кроком 10 метрів зроблені зі сталевих кутників. Дорожнє полотно із залізобетонних плит спирається на дві двотаврові зварні балки. Берегові частини вирішені у вигляді балкових сталезалізобетонних прогінних будов: на лівобережній ділянці — три прогони по 36 метрів, на правобережній — один прогін 17,9 метра. Опори моста — залізобетонні, рамної конструкції. Основи всіх опор — залізобетонні забивні палі.
Міст імені Патона
Міст був відкритий ще у 1953 році. Руйнування структури бетону, корозія балок та головних елементів прогонів, “сталактитові відкладення” та тріщини в опорах — усе це про міст Патона 2023 року.
А колись це був перший у світі суцільнозварний міст. Споруда, якою особисто опікувався академік Євген Патон. До того ж ще й багато прикрашений — радянською символікою, колосками, шишками та красивими ліхтарями на гранітних стовпчиках.
Як відомо, у 1967 році на мосту сталося жахливе ДТП: з нього зірвався автобус (через неуважність водія). Тоді загинуло майже 50 пасажирів.
Південний міст
Південний міст — вантовий міст через Дніпро в Києві. Найвищий міст Києва (135 метрів). Будівництво було започатковано у 1983 році, автомобільний рух мостом відкрито 25 грудня 1990 року, рух поїздів метро — 30 грудня 1992 року.
Як відомо, довжина мосту — 1256 метрів, ширина — 41 метр. По мосту проходить Сирецько-Печерська лінія київського метро. Міст з’єднує Саперно-Слобідську вулицю та Столичне шосе (правий берег) із проспектом Миколи Бажана (житловий масив Позняки) на лівому березі, є частиною траси Е40.
Південний мостовий перехід має повну протяжність майже 9 км і охоплює ряд великих споруд: транспортну розв’язку на Видубичах, естакаду на правому березі, власне міст через Дніпро і підходи на лівому березі разом з проспектом Бажана. Основне завдання, яке покладалося на Південний мостовий перехід при його будівництві, – з’єднати центральну частину Києва з висхідними лівобережними районами (за допомогою лінії метрополітену), а також створити більш зручну магістраль до аеропорту Бориспіль. Крім того, комплекс споруд Південного моста є невіддільною частиною автотраси E40.
Мостовий перехід був побудований за проєктом київського філіалу інституту “Союздорпроєкт” Мостозагін №2, 103 і 112 тресту “Мостобуд №1”. Проєкт виробництва робіт розроблений конструкторським бюро “Мостобуду №1”. Головний інженер проєкту (комплексний) – Іван Аксентійович Панасюк, головні інженери моста через Дніпро – Георгій Борисович Фукс і Михайло Михайлович Корнєєв, головний архітектор – Олексій Євгенович Гаврилов. Проєктування Південного моста почалося незабаром після відкриття Північного (Московського). Існувало кілька варіантів прокладки траси. Оптимальним був визнаний варіант трасування з виходом основної траси на вулицю Саперно-Слобідську. Вантовий тип конструкції мосту через Дніпро був визначений виходячи з вимог річковиків, яким сподобався довгий судноплавний проліт Московського мосту. Пропонувалися та інші варіанти перетину Дніпра, наприклад, за допомогою моста рамної конструкції.
Міст і справді вартий вашої уваги, адже виглядає неймовірно.
Північний міст
Північний міст — міст через Дніпро у Києві, пам’ятка архітектури. Введений в експлуатацію 3 грудня 1976 року.
Міст зв’язує правобережні житлові райони з житловими масивами Райдужний, Троєщина, Воскресенка. Це цілий комплекс завдовжки понад 9 кілометрів, який складається з підходів до мостів через Дніпро і Десенку, дороги на Трухановому острові, з’їздів на базу відпочинку “Дніпрові хвилі”, автостоянки.
Складається з вантового мосту через Дніпро, мосту через Десенку та шляхопроводу через проспект.
По Північному мосту 5 листопада 1983 року була відкрита тролейбусна лінія від станції метро “Петрівка” на Воскресенку, а 14 липня 1984 — на Троєщину.
До 2005 автомобільний транспорт рухався трьома смугами у кожному напрямі; ширина розподільної смуги — 2,2 м, захисних смуг з боків проїжджої частини — 0,5 м, тротуарів — 2,85 м. У серпні 2005 року на мосту шляхом ущільнення смуг була додана реверсивна смуга руху. Це призвело до значного зростання аварійності на мосту.
Скляний пішохідний міст
Побудувати міст на цьому місці збирались ще за часів Радянського союзу. Обидва парки мають популярність та знаходяться в історичних місцях, тому між ними потрібен зручний перехід. Повертались до цієї ідеї також у 2013 році, але і тоді все залишилось лише в планах. Серйозно реалізувати проєкт взявся Віталій Кличко.
Проєкт був представлений у 2017 році. Архітектор — Андрій Миргородський. Вирішено було будувати сучасний пішохідно-велосипедний міст. Вже у 2018 почались роботи з будівництва. Конструкції постачались з Миколаєва, з заводу “Океан”. І в цілому 90% матеріалів об’єкта має українське виробництво.
Скляний пішохідний міст було відкрито до Дня Києва, 25 травня 2019 року. На церемонію відкриття прийшли тисячі людей. Також там були присутні брати Кличко, які демонстрували міцність скла. До речі, цей міст часто називають саме мостом Кличка, через те, що як мер, він його будував та відкривав.
Зазначимо, під час атаки росіян на Київ біля мосту впала ракета. Численні скляні вставки були пошкоджені, проте сам міст встояв, згодом все реставрували. Як пізніше з’ясувалося, при його будівництві використали матеріал, виготовлений на маріупольському комбінаті “Азовсталь”.
Дарницький залізничний міст
Сучасний Дарницький міст, введений в експлуатацію у 2010 році, являє собою інженерне диво: дві залізничні колії, шість автомобільних смуг і дві пішохідні доріжки. Щодня його потужності вражають — до 160 пар поїздів і 60 000 автомобілів можуть проїжджати через нього.
Історія мосту починається ще з 1868 року, коли був побудований його перший “попередник” — міст Струве. Почавши з 11 опор та однієї залізничної колії, цей міст декілька разів зазнавав руйнувань і відбудовувався у більш міцному та просторішому вигляді.
Згодом, потужностей споруди не вистачало, тому було прийнято рішення поряд з наявним мостом побудувати нову споруду, яка об’єднує в собі залізничні та автомобільні шляхи. Новий міст має 35 опор і використовує 13600 тонн металоконструкцій. Ці конструкції, включаючи 6000 тонн сталевого листа, виготовлені за допомогою майстерності металургів компанії “Метінвест”.
До речі, на Дарницькому мосту у 2018 році американська співачка Майлі Сайрус знімала кліп на пісню “Nothing Breaks Like a Heart”. За сюжетом дівчина тікала на автівці від поліції. Знімання відео тривали два дні, тому міст перекрили на вихідні.