Телеканал «Київ» — сучасний європейський мовник, який інформує киян та мешканців інших міст про українську столицю. Актуальна інформація про головні події, відомих людей, музику, новинки кіно та багато іншого розкривається в різних телепрограмах. Які з них почали вперше показувати на телебаченні та як розвивалася діяльність головного міського телеканалу. Далі на kyiv-future.
Заснування телеканалу: ідея створення, перші передачі та початок роботи в телеіндустрії
Ідея про відкриття телекомпанії «Київ» з’явилася під час управління містом радянського та українського політика Івана Салема, який був головою київської міської адміністрації. Проте була реалізована в період роботи іншого керівника — Леоніда Косаківського. Офіційне відкриття телеканалу відбулося 27 липня 1995 року за ініціативою КМДА. В наступному місяці вийшла перша телепрограма під назвою «Хрещатик».
Телеканал «Київ» одночасно був запущений на телебаченні спільно з каналом «ТЕТ». Керівником головного міського мовника було призначено Валерія Ткачука. На початку квітня 1995 року Національна рада у сфері мас-медіа видала указ скасувати ліцензію у компанії на мовлення через несплату щомісячного збору та передала право на мовлення каналу «ТЕТ». У зв’язку з цим співробітники каналу у Києві почали протестувати. Голова міста сказав, що це рішення ухвалене в інтересах олігархів, а київський суд закликав повернути телекомпанії право на продовження роботи.
2006 року період проведення виборів міського голови Леонід Черновецький заявив, що керівництво міського телеканалу порушує права на рівний доступ до ефіру. Саме тому після перемоги на виборах він звільнив керівника телеканала «Київ» Валерія Ткачука. А замість нього на цю посаду призначив Микиту Бєльського, але незабаром він відмовився від роботи на телеканалі. Потім керівну посаду обіймало ще кілька осіб, які вносили нововведення у процес телевізійної роботи та скорочували кадри через ймовірну приватизацію телеканалу.
Наступного року Національна рада у сфері мас-медіа відмовила у продовженні терміну ліцензії у зв’язку з рекламою несертифікованих медичних препаратів та наявністю програм за участі ясновидців та проведенням лотерей. А Леонід Черновецький наполягав на припиненні діяльності телекомпанії. Проте у 2011 році після внесення змін до процесу роботи вона змогла зберегти ліцензію та продовжити мовлення.
Також депутати КМДА реорганізували телекомпанію. 2012 року співробітники телеканалу створили новий логотип — напис «Київ TV» та змінили формат телепередач. Якщо раніше на телеканалі було більше розважальних передач, незабаром їх замінили на випуски новин, інтерв’ю та інформаційних телешоу.
Інформаційна політика: розвиток телеканалу «Київ»
Після заснування телекомпанії у 1995 році під керівництвом Віталія Ткачука в ефір вперше вийшли інформаційні та розважальні передачі про музику, політику, економіку, культуру…А 2001 року штат у телестудії у Києві підписав договір із «ТВ Центр» про створення спільних програм. 2003 року програми на телеканалі транслювали на 18 годин довше, а наступного року їх показували цілодобово.
У 2007-2012 роках Національна рада у сфері мас-медіа виявила кілька порушень під час трансляції телепередач, через які заявила про намір припинити діяльність компанії «Київ». У зв’язку з цим відбулася реорганізація діяльності та скорочення співробітників.
Також на телеекранах з’явились телепередачі нових інформаційних жанрів замість розважального контенту. Було припинено транслювання прямих ефірів роботи київської міської ради через їхню низьку популярність серед глядачів. Крім цього, новини почали показувати з сурдоперекладом. Під час внесення змін до телепрограми кількість дитячого контенту було збільшено до 3 годин на добу. Також на каналі «Київ» почали частіше виходити інформаційні випуски про головні події в столиці.