Понеділок, 22 Липня, 2024

Розвиток громадського транспорту в Придесенні

Досить тривалий час всередині 20 століття річка Десна використовувалася як важлива транспортна артерія, яка зв’язувала прибережні села із містом Києвом. На березі погребської річки Кодак знаходилася пристань, з якої відправлявся водний транспорт в район Подолу. Звичайно ж, що й в минулі століття Десна відігравала велику роль для розвитку торгових зв’язків та транспортування людей, однак швидкі катери “ракети”, які ходили по Десні в 20 столітті надовго залишилися у пам’яті місцевих жителів. З часом почала зменшуватися популярність водного транспорту. Розширювалася мережа автотранспортного сполучення. Цей розвиток не оминув і Придесення. Далі на kyiv-future.com.ua.

Запуск транспортного сполучення

Спільним рішенням Київського обкому партії та облвиконкому від 19 серпня 1958 року за №731 вирішено створити в Броварах транспортну контору, яка спочатку нараховувала 15 одиниць автотранспортної техніки. Наприкінці 1960-х – на початку 1970- х років між селами району споруджуються дороги з твердим покриттям. У випуску №144 газети “Нове життя” за 1973 рік вказано, що з початку чергової п’ятирічки (1970-1975 рр.) села Заворичі, Мокрець, Зазим’я, Погреби, Літочки з’єдналися асфальтованими шляхами. До Рожнів, Літок, Зазим’я та Погребів замість автобусів курсували, так звані, вантажно-пасажирські таксі: вантажівки з тентами.

У 1982 році підприємство поділилося на вантажне та пасажирське. Закупили угорські “Ікаруси”, якими укомплектували більшість маршрутів. У липні 1995 року на базі державного підприємства засноване ВАТ “Броварське АТП-13209”. У 2000 році воно стало засновником чотирьох товариств з обмеженою відповідальністю: “Бровариавтопас”, “Автопас К”, “ПасБРайТ”, “Броварипассервіс”.

Станом на початок 2019 року, відповідно до проведеного Київською обласною державною адміністрацією конкурсу на визначення перевізника, села Погреби, Зазим’я, Пухівка, Рожни, Літки, Літочки та Соболівка обслуговували підприємством “ПасБРайТ”.

Зміна кількості рейсів на маршруті

Орієнтовно до початку 2000-х років жителів деяких сіл громади, зокрема, Погребів обслуговувало київське автотранспортне підприємство. Деякі жителі ще довго згадували водіїв (двох Володимирів), які їздили на автобусі “Київ-Погреби”. Один з цих Володимирів пізніше був похований на сільському кладовищі.

До кінця 2011 року через село Погреби пролягало лише два автобусних маршрути: №320 “Погреби – ст. м. Лісова” та №325 “Пухівка – ст. м. Лісова”. Зростання чисельності населення вимагало запровадження додаткових автобусів, рейсів, маршрутів. З середини січня 2012 року завдяки зусиллям тодішнього сільського голови Миколи Івановича Бруєнка та депутата Броварської районної ради Миколи Миколайовича Яворенка було додано маршрут №700 “Погреби – ст. м. Лісова” через ліс (“Київську птахофабрику”). Але й цього було замало. У перші дні вересня 2016 року ГО “Сила в дії” почала збирати підписи на підтримку звернення до сільської, районної та обласної влади з проханням посприяти в наданні додаткових автобусів сполучення Погреби – Київ. Дізнавшись про цю ініціативу, сільський голова села Погреби Віталій Вікторович Крупенко призначив зустріч директору “ПасБРайТ”, з яким вони особисто в найбільш завантажений ранковий час досліджували можливість посадки пасажирів в автобус на зупинці “Майдан”. Це спостереження виявило, що майже щоранку навіть в центрі села Погреби не всі пасажири мають змогу зайти в автобус, який прямує до Києва. Через кілька днів було додано ще один автобус до маршруту №325 “Пухівка – ст. м. Лісова”. У кінці 2016 року також було додано один додатковий рейс у вечірній час зі ст. м. Лісова до центру Пухівки через с. Погреби.

Карантинні обмеження, викликані пандемією коронавірусу у 2020 році, вплинули на громадський транспорт. На тривалий час рух автобусів був зупинений. Згодом поступово відновлювалися рейси. Транспортне сполучення зазнало змін також після повномасштабного вторгнення 24 лютого 2022 року.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.