Середа, 24 Липня, 2024

Як телеканал “1+1”, заснований на Кирилівський, став вести ефіри закордоном — історія та сучасне положення ТРК

“1+1” — не тільки найстаріший ТРК України, який заснували в 1995 році в Києві, але й один з найбільших медіахолдингів в Східні Європі. Телеканал, від самого початку існування, втілювала провідні ідеї українською, змінювала тренди на світовому медіаринку та згодом почав мовити й закордоном. Та чи знаєте ви повну історію ТРК та наскільки значуще становище він займає не тільки у нас, але в інших країнах? Далі на kyiv-future.

Про канал, власників та засновників

Телеканал “1+1” було засновано восени 1995 року трьома бізнес-партнерами: Борисом Фуксманом, Вадимом Рабіновичем та Олександром Роднянським. Декілька років канал існував не самостійно й ефіри проводили на “УТ-1” (більш відомий як “Перший” — найстаріший загальноукраїнський суспільник канал). Саме 3 вересня 1995 року, українці вперше почули вже теплу для вух фразу: “Вітаємо Вас! В ефірі — студія “1+1””, яка пролунала з вуст Людмили Клепакової.

Та в 1997 році, “1+1” почав функціонувати самостійно на базі студії “Укртелефільму”. Та вести мовлення 24 години на добу ТРК почав не відразу. Від початку, ще за часів трансляцій на “УТ-1”, телеканал транслював переважно фільми й серіали по 2.5-5 годин на день. Під час самостійного існування середня тривалість ефірного часу “1+1” становила 15 годин, та у 2004 році, у звʼязку з конкурсу оголошеним радою з питань радіомовлення та телебачення, канал дещо змінив графік роботи:

  • 30 серпня-3 вересня 2004 року мовлення “1+1” становило 18 годин.
  • 4-5 вересня того ж року: ТРК “УТ-1” закрито; “1+1” мовить 22 години на добу (так було до лютого 2005).
  •  14 лютого 2005 року — канал почав цілодобове мовлення.

Говорячи про власників медіахолдингу “1+1”, то вони неодноразово змінювались й не один раз у внутрішньому житті каналу відбувались скандали. Станом на 1995 рік власниками ТРК виступали засновники: О.Роднянський, В. Рабінович та Б.Фуксманом (останній як можна довше намагався продовжувати керувати компанією). Згодом, на заміну Рабіновича стала компанія “Central European Media Enterprises Ltd.”. До 2008 року “СМЕ” викупила понад 70% акцій компанії та продала її Ігорю Коломойському. 

“1+1” за часів олігарха Коломойського

Коли “1+1” почав знаходився у власності Ігоря Коломойського, в Україні почалось підійматися питання державної мови. Річ у тім, що до 2020 року більшість українських телеканалів, а не тільки “1+1”, вели показ фільмів, серіалів та більшості телепрограм російською мовою. Загальна частка контенту українською мовою становила лише 30%. 

За весь період існування, телеканал створював кінопродукцію виключно російською мовою. “Бойкот російського кіно” у 2014 році ніяк не вплинув на політику каналу і той продовжував транслювати контент мовою країни-агресора. Навіть у 2020 році, коли вийшов закон “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, фільми продовжували зніматись російською, адже український дубляж був не до вподоби глядачеві.

Одним з доказів того є транслювання комедійного серіалу “Свати” в українському дубляжі в період з 19 по 21 серпня 2021 року, та продовження трансляцій російською через “обурення публіки”. В “Детектор медіа” зазначили, що це є прямим порушенням закону.

Скандали не закінчуються: суд, борги та загроза закриття каналу

Телеканал “1+1” завжди був в курсі й активно висвітлював політичні події й саме через це відбувалось чимало скандалів. Таким чином, у 2019 році, під час виборів президента України, канал активно критикував колишнього 5-го президента України Петра Порошенка й займався агітацією Володимира Зеленського та Олександра Шевченка. 

Через це, в березні 2019 року, Петро Олексійович подав до суду на “1+1” через систематичну дезінформацію з боку ТРК, яка принижувала гідність чинного та кандидата в президенти. Трохи пізніше, в липні того ж року, мер Києва та його брат, Віталій та Володимир Кличко, подали до суду через дискредитацію політика.

​​

Не можна й закрити очі на випадок у лютому 2020 року, коли журналісти “1+1” прослуховували КАБМІН. Деякі запевняють, що дії журналістів були незаконними, та “медійники” говорять, що обшук та вилучення матеріалу Службою Безпеки України були проявом обмеження свободи слова преси. 

Наприкінці грудня 2016 року та взимку 2017 року ТРК “1+1” був під загрозою закриття через борги власника. Ігор Коломойський був винен гроші держави внаслідок “фінансових махінацій” з “ПриватБанком”. А після націоналізації банку серед людей ще довго ходили чутки про позбавлення телеканалу ліцензії державного зразка. 

Про контент

Телеканал “1+1” має багато дочірніх компаній, зокрема “Бігуді”, “ПлюсПлюс”, “Уніан”, “2+2”, та першим відкрився “ТЕТ”, який робив “новини для людей”, показував комедії та йшов проти стандартних шаблонів.

Насправді медіахолдинг зробив неабиякий внесок в історію телевізійного бачення в Україні. Саме він почав закуповувати закордонні фільми, робити українську озвучку, створювати розважальний та контент для дітей. “1+1” підтримував та пропонував відразу декілька форматів для глядачів, що й наразі залишається його родзинкою. 

Ба більше, саме в розробках цього каналу був зацікавлений закордонний глядач, канал ввів тренд на прямі ефіри та перший почав робити окремі канали на YouTube для своїх проєктів.

1 квітня 1997 року в ефірі зʼявилась рубрика “Сніданок з 1+1”. З того моменту канал додав формати інформаційних програм й наразі їх налічується 10: “ТСН” (“Телевізійна служба новин”), “ТСН. Тиждень”, “Сніданок Вихідний”, “Українські Сенсації”, “Вражаючі історії ТСН”, “Життя відомих людей”, “ПроСпорт”, “ТвійДень” та “ТвійВечір”. 

Наразі, телеканал випускає не тільки інформаційні програми, але й:

  • Телепрограми й телешоу (“Міняю Жінку”, “Світське життя з Катериною Осадчою”, “Танці з зірками”).
  • Розважальні передачі, програми, телесеріали, мультфільми (“Гроші”, “Шоу на два мільйони”, “Інтерни”, “Маша та Ведмідь”, “Століття Якова”). 
  • Двомовні та одномовні телесеріали (“Дім Бобринських”, “Сувенір з Одеси”, “Матусі”).

В кінотеці “1+1” також можна знайти кільканадцять проєктів для іноземних ринків. Зокрема, до таких можна віднести “Вітер кохання”, “Величне століття. Роксолана”, “Чорнобиль” тощо.

“1+1” — журналісти та керівники

Тривалий час директором телеканалу “1+1” був Олександр Ткаченко, та наразі він обіймає посаду президента телеканалу, а його функції виконує Ярослав Пахольчук. В каналі працює набагато більше ведучих, аніж журналістів, та ось декілька основних імен: Андрій Шевченко, Олександр Кривенко, Ганна Безулик тощо.

Серед відомих імен ведучих присутня Марічка Падалко, Лідія Таран, Руслан Сєнічкін, Олександр Попов та Руслана Писанка. Варто зазначити ведучу Аллу Мазур, яка стала першою ведучою “Телевізійної Служби Новин” 1 січня 1997 року.

Про активні проєкти та становище “1+1 International”

21 серпня 2008 року “ТСН” відкрила сайт із новинами. Це стало початком для розвитку проєктної діяльності й згодом “1+1” відкрив не тільки офіс на Кирилівський, 23, а й освітній проєкт “1+1 Media School”, платформу “1+1 Video” та низку проєктів в колаборації з “Київстар”.

В березні 2006 року було запущено клон українських “плюсів”: “1+1 International”. Наразі, український телеканал транслюється по всьому світу, а найбільшою популярністю користується в Канаді та Сполучених Штатах Америки. А у звʼязку з повномасштабним вторгненням Росії 24 лютого 2022 року, “1+1” долучився до цілодобового марафону “Єдині Новини”, який також транслюється закордоном.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.