А чи знали ви, що в столиці перший тролейбус з’явився понад вісімдесят шість років тому і що перші тролейбуси були зеленого кольору? Історію розвитку столичного громадського транспорту та цікаві факти про столичний тролейбус, читайте в нашому матеріалі на kyiv-future.
Перша в країні тролейбусна лінія з’явилася в столиці
Вона запрацювала в столиці вісімдесят шість років тому – в листопаді 1935 року. Тоді лінія з’єднала столичний трамвайний завод імені Домбаля та площу Льва Толстого. Саме тоді в країні почалася ера нового електротранспорту.
Вже в кінці 1950-х в столиці курсували чеські тролейбуси «Skoda». Також «рогатий» транспорт робили на Київському заводі електротранспорту (КЗЕТ) імені Дзержинського.
Після другої світової війни тролейбуси у столиці з’явилися у 1958 році. Це була велика екскурсійна модель. Тоді характерною рисою «рогатих» були дахові вікна.
Також того ж року столичний завод уже власними силами збудував п’ять тролейбусів ТБЕ-С. Перші два з них номерами 403 і 404 виїхали на пробний маршрут 1958 року. З першого липня вже почали курсувати в напрямку Національного експоцентру.
Тоді в ЗМІ писали, що тролейбуси були пофарбовані під колір київської зелені, є сорок два м’яких місця для сидіння. Дах зроблено з органічного скла. Завдяки ньому пасажирам було не так жарко від сонця у спекотний день.
В середині 1960-х років на заводі виготовили модернізований тролейбус. Він отримав назву моделі «Київ-3». Нові моделі отримали добрі відгуки. Зокрема в газеті написали, що вони добре пристосовані для зими. Адже великий плюс, що під всіма пасажирсткими кріслами була розташована електропічка.
Також в 60- ті з’явився дослідний тролейбус-прототип 2Т «Київ».
А у 1966 року на столичних вулицях з’явився перший у світовій практиці тролейбусний поїзд, який курсував на маршруті No 6.Завдяки цій моделі покращилась якість обслуговування пасажирів. Також заробіток водіїв значно зріс. Після цього в СРСР з’явилося понад 800 тролейбусних поїздів.
Цікаві факти
Перший тролейбусний маршрут у столиці був довжиною майже 4 км. Він йшов від вул. Червоноармійській до пл.Л. Толстого. Тролейбусне депо знаходилося в районі нинішньої Либідської площі.
Перші тролейбуси, які виготовили на столичному заводі, мали дводверний дерев’яний кузов. Також там могли перевозити 45 пасажирів. Крім того, в салоні було тридцять сім місць для сидіння.
В 40-вих в столиці були три тролейбусні маршрути. Зокрема кияни могли доїхати на трамвайний завод з Європейської площі, на Залізничний вокзал – Європейської площі також діяв маршрут Залізничний вокзал – Трамвайний завод.
До речі, в 70-х роках довжина тролейбусних ліній в місті зросла до 106 км. Крім того, на лінії вже курсували 290 тролейбусів. Хоча 30 років тому, їх було тільки сорок сім.
Вже в 80-х роках в місті курсували тиристорні чеські тролейбуси, а також «рогаті» з Румунії. В 90 року довжина тролейбусної мережі міста сягнула майже 318 км. Значно зросла і кількість рухомого складу. На вулицях столиці курсували більше 1000 одиниць. Крім того, значно зросла і кількість тролейбусних маршрутів – до тридцяти одного.
В 90-ті роки в місті почали по-троху скорочувати електричний транспорт. Тому на вулицях міста з’являлося все більше авто і все менше «рогатого» транспорту. До речі, за словами екологів, в столиці дуже забруднене повітря через те, що місто заполонили маршрутки, авто та автобуси. Хоча місту в першу чергу потрібен електротранспорт.
До речі, станом на листопад 2015 року тролейбусний парк Києва становив більше 500 одиниць, які обслуговують сорок п’ять маршрутів.