Рейтинги PISA показують, що місто-держава Сінгапур зміг вийти в лідери світової освіти, обігнавши Фінляндію, Канаду і Японію. Як йому це вдалося? Чому може навчитися Україна у сінгапурців? Чи не переймаємо ми разом з кращим фінським досвідом певні помилки, які дадуть про себе знати згодом? Про це читайте на kyiv-future.com.ua
До 2009 року Фінляндія була абсолютним лідером у сфері освіти. Педагоги із Європи та США спеціально їхали до цієї скандинавської країни, аби набратися досвіду та побачити, чого ж школярі тут більш успішні, ніж будь-де. Не скаржилися, а навпаки були дуже задоволені своєю роботою і фінські освітяни.
Дійсно, весь процес сконцентрований не тільки на учнях, а й на вчителях. Перше, що зробив фінський уряд – підвищив заробітну платню, щоб педагоги могли повністю сконцентруватися на своїй роботі.
Проте, в 2012 і в 2015 роках Фінляндія за різними критеріями оцінювання потрапила на 5-е і на 6-е місця в рейтингу PISA, а значить – навіть у колись зразкових фінів не все так ідеально. Зате в першу п’ятірку увійшли країни Південно-Східної Азії: Сінгапур, Гонконг, Тайвань, Південна Корея і Шанхай.
У Сингапурі зрозуміли, що потрібно націлити освіту на розвиток економіки, а значить треба підвищити якість навчання.
Дітям з першого класу прищеплюють ідею того, що потрібно гарно навчатися, адже кількість робочих місць у країні обмежена. При цьому, школярів не обмежують у творчості. Місія сингапурського вчителя – допомогти дитині самовизначитися.
Ще одна особливість шкіл у цій азійській країні – висока конкуренція серед учнів. Класи часто “тасують” між собою, аби сильні учні навчалися з сильними, а слабкі мали стимул підтягнути знання. Діти дійсно бояться опинитися в класі “нездібних” і можуть приділяти навчанню більше 16 годин на день.