Як стало відомо kyiv-future.com.ua, в Києві запланована реставрація фунікулера. Комунальне підприємство «Київпастранс» об’явив тендер на послуги з реставрації будівлі київського фунікулера і приведення його у новий стан, згідно сучасним стандартам. Зокрема, планується ремонт як верхньої, так і нижньої станцій, рейок, зміцнення рухових механізмів. Крім того, запланована установка пандусів для людей з обмеженими фізичними можливостями.
За попередніми розрахунками, вартість ремонту обійдеться 60,694 млн грн. Тендерні пропозиції приймаються до 12 березня. А рішення буде прийняте вже наступного дня – 13 березня 2019 року.
До всього, мер Києва Віталій Кличко раніше обіцяв, що вже в 2019 році київської фунікулер отримає сучасні вагони фірми Doppelmayr Garaventa, оснащені кондиціонерами
Нагадаємо, що 11 листопада 2018 року фунікулер прийшов в несправність прямо під час руху. Пасажирам, які перебували в ньому, надалі, довелося спускатися по рейках пішки.
Як відомо, фунікулер був побудований в 1902-1905 роках і був вперше відкритий для публіки 7 травня 1905 року. Вартість будівництва, склала близько 230 000 російських рублів і була покрита бельгійським власником київських трамваїв. Фунікулер був проектом Артура Абрахамсона. Вестибюлі станції були спроектовані Н. П’ятницьким, а залізниця – Н. Баришніковим.
Через свою безпосередню близькість до Михайлівського собору, він був колись названий Михайлівським механічним підйомником (буквально Михайлівський механічний ліфт). Після того, як собор був зруйнований радянською владою в 1935-1936 роках, назву фунікулера було змінено.
На сьогодні, час у дорозі між станціями становить близько 3 хвилин. Маршрут пролягає від Михайлівської площі до Поштової площі на Подолі.