П’ятниця, 30 Липня, 2021

Новий громадський простір для відпочинку на Деміївці

Щодня Київ оновлюється і з'являється все більше майданчиків для мешканців міста, на яких можна весело провести час в теплу пору року. Далі...

У «Київтранспарксервісі» розказали, чи будуть брати гроші з киян за парковку біля під’їздів

В ЗМІ з’явилася інформація, що в столиці місцева влада вирішила збирати кошти з водіїв, які паркують авто у подвір’ї біля багатоповерхівок. Далі...

У КМДА обґрунтували подорожчання реконструкції Шулявського мосту

Київська міська державна адміністрація оголосила про збільшення загальних витрат на реконструкцію мосту.  Як відомо, вартість збільшилася з 1,05 млрд грн до 1,998...

Уже не безкоштовно: облаштування флагштоку в Броварах обійдеться місту в близько 12,4 млн грн

Будівництво флагштоку у Броварах не є безкоштовним. 17 червня 2021 року були внесені зміни до договору щодо будівництва споруди флагштоку прапора України...

Важливо для аграріїв Київщини: чи варто використовувати пестициди для підвищення урожайності

Для захисту рослин аграрії змушені використовувати додаткові засоби, щоб зберегти урожай та захистити його від небезпечних чинників – шкідників та бур’янів.

15 забутих промислових заводів Києва

Столиця України раніше не тільки славилася своїми видатними жителями і унікальною архітектурою, але і своєю виробничою потужністю. Тут знаходяться більше сотні заводів, але є й ті, в діяльності яких вже немає необхідності, вони закриті або занедбані, розповідає “Kyiv-future.com.ua”.

  • Київський завод «Будшляхмаш»

Це підприємство почало свою діяльність в 1932 році і спеціалізувалося на військово-промисловому комплексі. Через 35 років стало одним з передових заводів транспортного машинобудування у Радянському Союзі, а на початку 80-х років уже виробляв інженерну техніку і будівельно-дорожні автомобілі. Після оголошення України незалежною державою і відсутністю держзамовлення «Будшляхмаш» перепрофілювали під виробництво продукції для громадян. У листопаді 2014 року в одному з ангарів сталася пожежа, яка пошкодила несучі конструкції і більше 2 тисяч кв.м. заводу. На початку 2016 року підприємство втратило всю свою потужність, цеха або порожні, або в аварійному стані. Площі, які придатні для використання – здаються в оренду.

  • Дарницький м’ясокомбінат

Це підприємство входило трійку найбільших в СРСР в своєму профілі. Кількість працівників перевищувала 5 тисяч осіб. Тут виробляли м’ясо, ковбасні вироби, консервацію, напівфабрикати і навіть медичні препарати. Але на початку 21 століття продуктивність пішла на спад, а в 2016 м’ясокомбінат остаточно зупинився. Основна частина будівель небезпечна і підлягає знесенню спільно з притулком.

  • Завод «Червоний екскаватор»

Більшості це підприємство знайоме під назвою «АТЕК» і був він одним з найбільших заводів, профіль яких був на виробництві самих різних екскаваторів. Ще одним напрямком було створення шасі для літаків. Після розпаду Радянського Союзу завод був міцний у своїй діяльності, але податкова система підштовхнула до закриття. У 2009 році діяльність заводу була зупинена, а весь вміст опечатано. У процесі роботи тут застигли цеха по деревообробці, термо-гальваніки, збірці, фарбування і так далі, і великий комплекс з різною документацією і комп’ютерами 80-90х років. В 2014 територія стала майданчиком для тренувань бійців з полку «АЗОВ». А в 2016 було вивезено все устаткування, всі верстати. Залишилися порожні приміщення, деякі з яких вже демонтують.

  • Молокозавод «Галактон»

Саме це завод був прикладом у молочній галузі. Він почав працювати в 1961 році і виробляв стерилізоване молоко. У 1987 в ньому була встановлена ​​лінія tetra pack. У 2010 році він був об’єднаний з компаній «Данон», в той час продуктивність підприємства стала 50 тисяч тонн продукції, хоча працював всього на 20% з можливої сили. Через гарне територіальне положення з’явилися чутки, що завод буде ліквідовано. Так і сталося, компанія «Данон» перенесла всі потужності і обладнання на регіональні філії та закрила в Києві. Таким чином, з 2016 року завод зупинився і на його місці відбувається будівництво житлового комплексу «Галактика».

  • Цех заводу «Київтрактородеталь» імені Лепсе

Назва заводу говорить сама за себе, і на початку його роботи, майже 100 років тому, в 1922 році він був передовим, так як випускав деталі для іноземних машин, і це було радянським проривом. У 1934 році завод став самостійним підприємством і почав виробництво запасних частин для вітчизняних тракторів, а ще через 2 роки додав ще й ремонт коробок передач і двигунів танків. У 2000х завод вже втратив всю могутність – його обладнання продали, розграбували або знищили. На величезній території забутого заводу тепер існують невеликі компанії, але зберігся пропускний режим.

  • НВО «Електронмаш»

Це науково-виробниче підприємство було побудовано на основі заводу електронно-обчислювальних і керуючих машин, який в свою чергу, забезпечував весь Радянський Союз обчислювальною технікою, яка була особливо актуальною в народному господарстві. Але після розвалу Союзу така необхідність не збереглася, і завод потерпів крах. З 2015 кинуті конструкторське бюро, ДК, котельня і пара цехів. Можливі площі здаються в оренду, а деякі орендодавці навіть встановили камери спостереження для нагляду за територією.

  • Київський Кисневий завод

Початок роботи цього підприємства було покладено ще в довійськовий час. Він забезпечував киснем, азотом, вуглекислотою київську область і Київ. Коли актуальність заводу згасла – його закинули. У 2017 році почали проводити демонтаж установок і монтаж нових, але всього лише менше чверті приміщень займають машини в робочому стані, а інша частина площі порожні. У темний час доби по покинутій порожній частині люблять відвідати сталкери.

  • Головний цех заводу «Електроприлад»

Свого часу це підприємство створювало обладнання для військової потреби, але в 2014 це виробництво припинилося і останній цех заполонили орендарі, таким чином занедбаним будинком став тільки головний цех, що складається з семи поверхів вгору і двох вниз.

  • Дослідне риборозплідних господарство

У його склад входить одне промпреміщення і пара підсобних приміщень, але вони, справді, унікальні і абсолютно не схожі на завод. Тут знаходяться акваріуми, в яких раніше розводили мальків. Устаткування, деякі речі залишилися в колишньому стані і можна подивитися, так як охорони як такої немає.

  • Хлібзавод №1

Київський хлібозавод втратив свою актуальність, опинився в складному фінансовому становищі і прийшов в занепад. На початку 2010 х його придбала приватна компанія, крім території їй дісталися і три споруди, цех, баня, скель і лабораторія. На початку 2019 був знесений.

  • Київський мотоциклетний завод

 Це підприємство почало роботу в 1945 році і було унікальним у своєму роді – справляло мотоцикли важкого класу. Крім того, ще мотоциклетний завод виробляв автомобільну техніку, з 1947 року – легкі мотоцикли, з 1960 х мікровантажівки, а ще через 10 років експортні мотоцикли і «Дніпро». В кінці 90-х минулого століття був спроектований і випущений триколісний вантажний мотоцикл «Дніпро-300», туристичний «Чумак» та «Дніпро 303». У 2008 завод закінчив своє виробництво і через 10 років був спустошений.

  • Київський завод реле та автоматики

Цей  завод зазнав банкрутство в 2014 році, а раніше він спеціалізувався на підготовці і створенні рухомих рядків, табло, апаратури і тп. Після банкрутства можливі приміщення зайняли орендарі, але залишилися непотрібними центральний цех, кілька будівель і притулок на 300 чоловік. Зараз відбувається відновлення, але в головному цеху частково присутнє обладнання, і збереглися кілька приміщень.

  • Ртутний завод «Радикал»

Завод, побудований в 1951 році виробляв каучук, бертолетової сіль, поролон, хлор, сірчану і соляну кислоти. Частина продукції спрямовувалася на продаж за кордон держави. В середині 90-х завод був визнаний банкрутом, і стартувало його усунення. Не дивлячись на те, що підприємство вважалося особливо небезпечним, його територію почали продавати, як стандартну фабрику. Після 2010 року місце було передано “Житлоінвестбуд-УКБ”, і частково здавалося в оренду. Ніякої спеціальної прибирання не проводилося, хімікати утилізовані були, тому не бажано наближатися до території.

  • Завод «Ремдизель»

Колись завод військово-промислового комплексу, ремонтував дизельні двигуни, корабельні компресори і виробляв запасні деталі, а з 2011 року – банкрут. Підприємство, я*ке в 90-і роки виробляло офіцерські морські кортики, було переуступлено ТД «Ремдізель» і частково здано в оренду.

  • Експериментальна меблева фабрика Куйбишева

Ця фабрика так і не була введена в експлуатацію. Її територія досить велика і на ній розташовані: одна велика будівля, три менше і труба висотою 70 метрів. Через вдале територіальне розташування і так і не реалізований проект, відбувається усунення будівель і будівництво на їх місці будинків нового ЖК.

Latest Posts

У «Київтранспарксервісі» розказали, чи будуть брати гроші з киян за парковку біля під’їздів

В ЗМІ з’явилася інформація, що в столиці місцева влада вирішила збирати кошти з водіїв, які паркують авто у подвір’ї біля багатоповерхівок. Далі...

У КМДА обґрунтували подорожчання реконструкції Шулявського мосту

Київська міська державна адміністрація оголосила про збільшення загальних витрат на реконструкцію мосту.  Як відомо, вартість збільшилася з 1,05 млрд грн до 1,998...

Уже не безкоштовно: облаштування флагштоку в Броварах обійдеться місту в близько 12,4 млн грн

Будівництво флагштоку у Броварах не є безкоштовним. 17 червня 2021 року були внесені зміни до договору щодо будівництва споруди флагштоку прапора України...

Важливо для аграріїв Київщини: чи варто використовувати пестициди для підвищення урожайності

Для захисту рослин аграрії змушені використовувати додаткові засоби, щоб зберегти урожай та захистити його від небезпечних чинників – шкідників та бур’янів.

В Києві розпочато будівництво нової лінії метро

Ще влітку 2018 року Київською міською державною адміністрацією було затверджено проект будівництва гілки метро Сирецько-Печерська з новими станціями «Мостицька», «Проспект Правди» та «Виноградар» вартістю...