Понеділок, 30 Листопада, 2020

Важлива пам’ятка для киян – що робити при падінні на рейки в метро

Метрополітен - найпоширеніший і найпопулярніший транспорт в українській столиці. За даними на 2018 рік, щорічний пасажиропотік становить майже 500 мільйонів, а денний...

Найбільші стадіони Києва

Київ - надзвичайно мальовниче і архітектурне місто. Величезна кількість пам’яток та вишуканих будівель зачаровує та надихає. Проте, як не загадати найбільші стадіони...

Планшет чи ноутбук: яку техніку обрати киянам для дому та офісу

В епоху розвитку технологій кожного року на ринку з’являється чимало нових моделей від виробників, які вражають своїми характеристиками та стильним дизайном. Останнім...

Як правильно вибрати запчастини до автомобіля?

Купуючи автомобіль, кожна людина думає, де ж потім можна буде дістати запчастини, щоб відремонтувати його. Наприклад, потрібно буде купити колодки гальм в...

Коронавірусна інфекція у дітей

Діти завжди хворіють частіше за дорослих. Їх організм постійно стикається з якоюсь новою для себе інфекцією. Багато інформації про дитячі захворюваннях можна...

15 забутих промислових заводів Києва

Столиця України раніше не тільки славилася своїми видатними жителями і унікальною архітектурою, але і своєю виробничою потужністю. Тут знаходяться більше сотні заводів, але є й ті, в діяльності яких вже немає необхідності, вони закриті або занедбані, розповідає “Kyiv-future.com.ua”.

  • Київський завод «Будшляхмаш»

Це підприємство почало свою діяльність в 1932 році і спеціалізувалося на військово-промисловому комплексі. Через 35 років стало одним з передових заводів транспортного машинобудування у Радянському Союзі, а на початку 80-х років уже виробляв інженерну техніку і будівельно-дорожні автомобілі. Після оголошення України незалежною державою і відсутністю держзамовлення «Будшляхмаш» перепрофілювали під виробництво продукції для громадян. У листопаді 2014 року в одному з ангарів сталася пожежа, яка пошкодила несучі конструкції і більше 2 тисяч кв.м. заводу. На початку 2016 року підприємство втратило всю свою потужність, цеха або порожні, або в аварійному стані. Площі, які придатні для використання – здаються в оренду.

  • Дарницький м’ясокомбінат

Це підприємство входило трійку найбільших в СРСР в своєму профілі. Кількість працівників перевищувала 5 тисяч осіб. Тут виробляли м’ясо, ковбасні вироби, консервацію, напівфабрикати і навіть медичні препарати. Але на початку 21 століття продуктивність пішла на спад, а в 2016 м’ясокомбінат остаточно зупинився. Основна частина будівель небезпечна і підлягає знесенню спільно з притулком.

  • Завод «Червоний екскаватор»

Більшості це підприємство знайоме під назвою «АТЕК» і був він одним з найбільших заводів, профіль яких був на виробництві самих різних екскаваторів. Ще одним напрямком було створення шасі для літаків. Після розпаду Радянського Союзу завод був міцний у своїй діяльності, але податкова система підштовхнула до закриття. У 2009 році діяльність заводу була зупинена, а весь вміст опечатано. У процесі роботи тут застигли цеха по деревообробці, термо-гальваніки, збірці, фарбування і так далі, і великий комплекс з різною документацією і комп’ютерами 80-90х років. В 2014 територія стала майданчиком для тренувань бійців з полку «АЗОВ». А в 2016 було вивезено все устаткування, всі верстати. Залишилися порожні приміщення, деякі з яких вже демонтують.

  • Молокозавод «Галактон»

Саме це завод був прикладом у молочній галузі. Він почав працювати в 1961 році і виробляв стерилізоване молоко. У 1987 в ньому була встановлена ​​лінія tetra pack. У 2010 році він був об’єднаний з компаній «Данон», в той час продуктивність підприємства стала 50 тисяч тонн продукції, хоча працював всього на 20% з можливої сили. Через гарне територіальне положення з’явилися чутки, що завод буде ліквідовано. Так і сталося, компанія «Данон» перенесла всі потужності і обладнання на регіональні філії та закрила в Києві. Таким чином, з 2016 року завод зупинився і на його місці відбувається будівництво житлового комплексу «Галактика».

  • Цех заводу «Київтрактородеталь» імені Лепсе

Назва заводу говорить сама за себе, і на початку його роботи, майже 100 років тому, в 1922 році він був передовим, так як випускав деталі для іноземних машин, і це було радянським проривом. У 1934 році завод став самостійним підприємством і почав виробництво запасних частин для вітчизняних тракторів, а ще через 2 роки додав ще й ремонт коробок передач і двигунів танків. У 2000х завод вже втратив всю могутність – його обладнання продали, розграбували або знищили. На величезній території забутого заводу тепер існують невеликі компанії, але зберігся пропускний режим.

  • НВО «Електронмаш»

Це науково-виробниче підприємство було побудовано на основі заводу електронно-обчислювальних і керуючих машин, який в свою чергу, забезпечував весь Радянський Союз обчислювальною технікою, яка була особливо актуальною в народному господарстві. Але після розвалу Союзу така необхідність не збереглася, і завод потерпів крах. З 2015 кинуті конструкторське бюро, ДК, котельня і пара цехів. Можливі площі здаються в оренду, а деякі орендодавці навіть встановили камери спостереження для нагляду за територією.

  • Київський Кисневий завод

Початок роботи цього підприємства було покладено ще в довійськовий час. Він забезпечував киснем, азотом, вуглекислотою київську область і Київ. Коли актуальність заводу згасла – його закинули. У 2017 році почали проводити демонтаж установок і монтаж нових, але всього лише менше чверті приміщень займають машини в робочому стані, а інша частина площі порожні. У темний час доби по покинутій порожній частині люблять відвідати сталкери.

  • Головний цех заводу «Електроприлад»

Свого часу це підприємство створювало обладнання для військової потреби, але в 2014 це виробництво припинилося і останній цех заполонили орендарі, таким чином занедбаним будинком став тільки головний цех, що складається з семи поверхів вгору і двох вниз.

  • Дослідне риборозплідних господарство

У його склад входить одне промпреміщення і пара підсобних приміщень, але вони, справді, унікальні і абсолютно не схожі на завод. Тут знаходяться акваріуми, в яких раніше розводили мальків. Устаткування, деякі речі залишилися в колишньому стані і можна подивитися, так як охорони як такої немає.

  • Хлібзавод №1

Київський хлібозавод втратив свою актуальність, опинився в складному фінансовому становищі і прийшов в занепад. На початку 2010 х його придбала приватна компанія, крім території їй дісталися і три споруди, цех, баня, скель і лабораторія. На початку 2019 був знесений.

  • Київський мотоциклетний завод

 Це підприємство почало роботу в 1945 році і було унікальним у своєму роді – справляло мотоцикли важкого класу. Крім того, ще мотоциклетний завод виробляв автомобільну техніку, з 1947 року – легкі мотоцикли, з 1960 х мікровантажівки, а ще через 10 років експортні мотоцикли і «Дніпро». В кінці 90-х минулого століття був спроектований і випущений триколісний вантажний мотоцикл «Дніпро-300», туристичний «Чумак» та «Дніпро 303». У 2008 завод закінчив своє виробництво і через 10 років був спустошений.

  • Київський завод реле та автоматики

Цей  завод зазнав банкрутство в 2014 році, а раніше він спеціалізувався на підготовці і створенні рухомих рядків, табло, апаратури і тп. Після банкрутства можливі приміщення зайняли орендарі, але залишилися непотрібними центральний цех, кілька будівель і притулок на 300 чоловік. Зараз відбувається відновлення, але в головному цеху частково присутнє обладнання, і збереглися кілька приміщень.

  • Ртутний завод «Радикал»

Завод, побудований в 1951 році виробляв каучук, бертолетової сіль, поролон, хлор, сірчану і соляну кислоти. Частина продукції спрямовувалася на продаж за кордон держави. В середині 90-х завод був визнаний банкрутом, і стартувало його усунення. Не дивлячись на те, що підприємство вважалося особливо небезпечним, його територію почали продавати, як стандартну фабрику. Після 2010 року місце було передано “Житлоінвестбуд-УКБ”, і частково здавалося в оренду. Ніякої спеціальної прибирання не проводилося, хімікати утилізовані були, тому не бажано наближатися до території.

  • Завод «Ремдизель»

Колись завод військово-промислового комплексу, ремонтував дизельні двигуни, корабельні компресори і виробляв запасні деталі, а з 2011 року – банкрут. Підприємство, я*ке в 90-і роки виробляло офіцерські морські кортики, було переуступлено ТД «Ремдізель» і частково здано в оренду.

  • Експериментальна меблева фабрика Куйбишева

Ця фабрика так і не була введена в експлуатацію. Її територія досить велика і на ній розташовані: одна велика будівля, три менше і труба висотою 70 метрів. Через вдале територіальне розташування і так і не реалізований проект, відбувається усунення будівель і будівництво на їх місці будинків нового ЖК.

Latest Posts

Найбільші стадіони Києва

Київ - надзвичайно мальовниче і архітектурне місто. Величезна кількість пам’яток та вишуканих будівель зачаровує та надихає. Проте, як не загадати найбільші стадіони...

Планшет чи ноутбук: яку техніку обрати киянам для дому та офісу

В епоху розвитку технологій кожного року на ринку з’являється чимало нових моделей від виробників, які вражають своїми характеристиками та стильним дизайном. Останнім...

Як правильно вибрати запчастини до автомобіля?

Купуючи автомобіль, кожна людина думає, де ж потім можна буде дістати запчастини, щоб відремонтувати його. Наприклад, потрібно буде купити колодки гальм в...

Коронавірусна інфекція у дітей

Діти завжди хворіють частіше за дорослих. Їх організм постійно стикається з якоюсь новою для себе інфекцією. Багато інформації про дитячі захворюваннях можна...

Як правильно вибрати запчастини до автомобіля?

Купуючи автомобіль, кожна людина думає, де ж потім можна буде дістати запчастини, щоб відремонтувати його. Наприклад, потрібно буде купити колодки гальм в...