Згідно різних досліджень, майже половина українських учнів початкової школи відвідує додаткові заняття та, так звані, “нульовки”, де за допомогою вчителя поглиблюється вивчення того чи іншого предмету. В Європі вже давно відмовилися від того, щоб перезавантажувати дитину під час навчального року. Чому нам слід взяти цей закордонний досвід – читайте на kyiv-future.com.ua
Суботні та недільні дні – саме завантажений час. На шість учнів тут – один консультант, який допомагає з навчанням. Раніше заняття з репетитором були прерогативою привілейованих. Зараз же навіть ті, у кого дуже скромні доходи, відправляють дітей до центрів, ходять роками, двічі в тиждень. Хоча послуга не дешева: еквівалент 150 доларів на місяць. А сім’ї без матеріальних проблем наймають ще й індивідуальних репетиторів.
Додаткові заняття, на думку батьків, мають вплив на майбутній вступ дитини. Дійсно, за даними англійців, 2/3 учнів, які відвідували додаткові заняття, вступали без проблем до ВНЗ. 14% школярів, які проходили тільки основи шкільної програми і не мали змоги відвідувати курси чи займатися з репетитором, вступали до “вишів” минулого року.
За даними компанії Nexus Link, діти з малозабезпечених родин мають більш слабкі комунікативні навички і бояться відповідати на уроках, в той час, як їх однокласники, з родинним рівнем доходу “середній плюс” проявляють себе активніше, навіть, якщо не впевнені у матеріалі, який доповідають вчителю.
Експерти вважають, дитина з будь-яким рівнем доходу родини мусить мати простір для самовираження.
У Лондоні, наприклад, пропагують ідею грантів для навчання перспективних школярів з бідних родин. Крім цього, приватні агентства також виділяють кошти для того, щоб нагородити талановитих дітей.
Тож, у Великій Британії система освіти відмовилася від класичної системи додаткових занять, перетворивши її на бонусну для дійсно талановитої молоді.