Четвер, 26 Травня, 2022

Краудфандинг – рішення для соціальних ініціатив киян

Краудфандингові платформи з кожним роком стають все більш поширеним явищем для залучення коштів на реалізацію міні проєктів та рішення соціальних проблем. Більше на сайті kyiv-future.

Ситуація з соціальними проєктами в Києві 

У Києві ще не створено міську спеціалізовану платформу, куди б люди могли заходити та підтримувати фінансово, корисні соціальні ідеї. Але це не означає, що в столиці зовсім не розвинений такий метод збору коштів. Кияни для цього використовують дві платформи «Спільногроші» та «Українську біржу благодійності». За останні роки завдяки допомозі небайдужих киян вдалося назбирати кошти для зйомок локальних соціальних фільмів. Організувати не один благодійний обід для безпритульних столиці. Допомогли зібрати необхідну суму, щоб відкрити реабілітаційні центри для людей з інвалідністю. 

Виходячи з цих даних, то можна зрозуміти, що люди готові до подібного формату. Спочатку краудфандингові платформи використовувалися, як механізм пошуку інвесторів для малого та середнього бізнесу. Де люди виступали інвесторами й отримували з цього користь. Пізніше популярними почали ставати і збори коштів для соціальних проєктів. Система влаштована так, що люди точно знають з якою метою інвестують, а отримувач повинен прозвітувати про кожну витрачену гривню. 

Влада столиці вивчає досвід інших країн, що впроваджують краудфандингові платформи на міському рівні. В якійсь мірі – це можна порівняти з діючою програмою «Громадський бюджет». Адже там також пересічні кияни можуть запропонувати певну ідею. Міська влада обирає з них найбільш корисні для розвитку міста та окремих районів. І виділяє з місцевого бюджету кошти на їх реалізацію. 

У випадку з краудфандингом люди б також могли долучитися до фінансування проєктів. Тоді було б і простіше владі столиці вибирати, яку саме ідею варто профінансувати. Адже якщо пропозиція громадян буде дійсно корисною та матиме запит у суспільстві на реалізацію, то кияни продемонструють це власною фінансовою підтримкою. Такі програми допоможуть залучити жителів до участі в соціальному житті міста. 

Корисне використання краудфандінгу 

Такий формат може бути цікавим для жителів будинків чи районів. Коли хтось готовий взяти на себе відповідальність за реалізацію певного проєкту, який може принести користь окремому будинку чи цілому району. І люди фінансують таку ідею і мають можливість проконтролювати витрачені кошти. 

Порівнюючи з організаціями – це можна прирівняти до ОСББ, але на рівні столиці. Коли колективно люди визначають для себе пріоритетні цілі для реалізації. 

В світі є випадки, коли діє міська платформа краудфандингу. Таку ідею реалізував мер Лондона. Люди на платформі публікують власні ідеї, пояснюючи чому важливо їх реалізувати. З поміж всіх ідей керівництво міста вибирає на їх погляд найбільш вдалі та корисні проєкти. З початку роботи платформи вже профінансовано 134 проєкти – на загальну суму 4,4 мільйони фунтів стерлінгів. Разом з мерією на платформі активними інвесторами виступає ще 16 тисяч користувачів.

Latest Posts