Четвер, 25 Квітня, 2024

Перші автомобілі у Києві: коли з’явилися, і як розвивалася автопромисловість?

Автомобілі – частина активного ритму життя у місті. Якщо тепер це необхідний транспортний засіб практично для кожного, то кілька десятків років тому мати власне авто було розкішшю. Вони почали з’являтися у Києві в ХІХ столітті. Це стало новим технічним прогресом для киян та змінило їх повсякденні будні. Більше на сайті kyiv-future.

Поява перших авто та їх реєстрація у Києві

Життя киян кардинально змінилося після того, як у Німеччині з’явилася перша у світі машина. Її винахідником став Карл Бенц. Вперше вона проїхала вулицями міста у січні 1886 року. Через кілька років у Києві 10 червня 1897 року з’явилося перше авто. Про нього написали в газеті «Киянин»:

«Великою сенсацією на Подолі стала поява нового екіпажу, який їхав вулицями без коней… Це перший у Києві екіпаж, здатний самостійно рухатися», — повідомили журналісти.  

Цей день став яскравим, вражаючим та незвичайним для сотень людей. Поява першого авто на вулицях Києва викликала у них бурхливу реакцію. Вони були приємно здивовані, виявляли інтерес до автомобіля та уважно його розглядали і фотографували. 

Невідомо, яку марку мав перший автомобіль, оскільки після його випуску ще не було автомобільного виробництва. З куплених машин це могла бути марка Benz Velo.

Перші автомобілі мали простішу комплектацію, аніж нинішні та були меншими за розмірами. Водії змінювали напрямок їх руху за допомогою важеля. Авто рухалися завдяки двигуну внутрішнього згоряння, який працював на бензині. Незабаром з’явилися і перші заправні пункти — в готелях, ремонтних майстернях, на перехрестях доріг та вулицях. 

На початку XX століття кількість авто збільшилася до декількох десятків. В 1911 році їх було 78 у Києві, а через рік — 328. У зв’язку з цим міська влада ввела для всіх власників авто правила техогляду та реєстрації. З того часу автомобілі почали перевіряти на технічну придатність до використання, після чого видавати водіям таблички з номером та роком перевірки. У ті часи вони були номерними знаками та підтвердженням проходження автомобільної реєстрації.

Як розвивалася сфера автомобільної промисловості у XIX-XX століттях?

У 1913 році на вулицях Києва збільшилась кількість автомобілів, після чого життя в місті стало ще активнішим і різноманітнішим. Серед них були перші авто швидкої допомоги, автобуси, таксі. Для їхніх власників були встановлені певні правила. Таким чином, автомобілі стали частиною повсякденного життя у місті.

У 1913 році на вулицях Києва збільшилась кількість автомобілів, після чого життя в місті стало ще активнішим і різноманітнішим. Серед них були перші авто швидкої допомоги, автобуси, таксі. Для їхніх власників були встановлені певні правила. Таким чином, автомобілі стали частиною повсякденного життя у місті.

Коли у багатьох киян з’явилися автомобілі, у місті відкрився перший автоклуб. Він був платним. За вступ брали 25 рублів, а за рік участі — 50 рублів. Всі учасники клубу мали 1 перевагу — могли навчитися керувати автомобілем, тому що в ті часи автошкіл ще не було.

Якщо перші автомобілі не мали назви і були експериментальними, то вже у XX столітті на вулицях столиці можна було побачити знайомі марки. Так, наприклад, популярним автомобілем на той час був Ford вартістю від 2175 рублів. У дореволюційний період це була величезна сума, яку заробляв чиновник за 1 рік. Також у продажу були авто марки Audi вартістю від 5600 рублів.

На початку XX століття вулицями Києва їздили лише автомобілі закордонних марок, а в другій половині їх замінили вітчизняні. З 1950-х років у СРСР розпочалося масове виробництво українських автомобілів. Найбільший попит серед них мали «Запорожці». Пізніше дуже популярними були «Жигулі» та «Москвичі». Серед усього асортименту авто найбільш зручними и представницькими на думку киян були «Волги», а найрозкішнішими — «Чайки».

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.