Четвер, 25 Квітня, 2024

Історія Київського тролейбуса

Тролейбусна лінія у Києві знаменита у всьому світі, адже вона є найдовшою. Крім того, вона має найбільшу кількість транспортних засобів на маршруті в Україні, пише “kyiv-future.com.ua“.

Ідея впровадження тролейбусів у столиці

Столичними трамваями у місті користувалися ще з кінця 18 століття, а от ідею будівництва тролейбусної лінії запропонувало лондонське підприємство. Це мав бути “безрейковий трамвай”, але його будівництво значно дешевше, проте досвіду у киян не було. Та і на заваді стала війна, тому впроваджувати нову технологію почали вже у 1935 році. 

Перша машина нової технології мала розпочати рух до дня річниці Жовтневої революції…

Як відбувалось будівництво тролейбусної лінії

На території заводу імені Довбаля на Куренівці, нині це Київський завод електротранспорту, збудували перше Депо. Там одночасно могли перебувати 100 тролейбусів. 

Довгоочікуване відкриття відбулося 5 листопада 1935 року. Проїзд коштував 25 копійок. 

Потім Ярославський автозавод виготовив першу партію тролейбусів, проте вони були надзвичайно низької якості, мали багато зламань. Друга спроба була більш вдалою і вже 1937 році Хрещатик був повністю оснащений новою мережею. Далі пізніше вже почали виготовляти дуже потужні машини. 

Потім пішов активний розвиток лінії і побудували 4 структури, які охоплювали центр Києва. 

Воєнні часи для Київського тролейбуса

Війна порушила всю транспортну мережу міста і всі напрацювання. Хрещатик підірвали, місто було повністю без електричного струму і зупинилося просто посеред вулиць. А коли окупанти тікали з міста, забрали з собою близько двадцяти кращих машин та всі електричні проводи. Декілька тролейбусів старого зразку все ж вдалося врятувати. 

У 1944 році була важлива мета: відновити мережу, але проблеми з електропостачанням ще декілька років давали про себе знати до повного відновлення. І до 1947 було відновлено знову чотири лінії, а в 50-ті роки вже 8. 

Далі почалося активне розбудування міста, тому стало важливим будувати нові лінії для комфортного проїзду в центр міста. Також почали закуповувати тролейбуси з інших країн.

Вже у 80-тих роках тролейбусний маршрут був довжиною 280 кілометрів. 

2000-ні роки розвитку тролейбуса в Києві

Криза доторкнулася до всіх сфер і до розвитку транспорту також. На початку 2000-х років кількість тролейбусів зменшується. Розвиток лінії в центрі міста  уповільнюється, проте більша зосередженість була на околиці міста, особливо Лівого берега Києва. 

На сьогодні у Києві понад 500 тролейбусів, а маршрутних ліній, загалом, понад 500 кілометрів. 

Меморіальна дошка першовідкривачеві тролейбуса

У червні 2016 року відкрили меморіальну дошку винахідникові тролейбуса на будівлі депо №2 – Володимиру Пилиповичу Векличу.

Володимир Веклич – український вчений київського електричного транспорту. Він був активним і цілеспрямованим. Вже у 26 років став директором другого київського депо і почав працювати над винаходом трамваю без рейок, а у 1966 році його вперше випробували. Також він розробив власну систему, яка дозволяла з’єднувати декілька тролейбусів, і вони могли зручно і безпечно повертатися та рухатися маршрутом.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.