Понеділок, 14 Червня, 2021

Оцінка старовинних ікон

Потребують особливого звернення старовинні ікони, оцінити правильно котрі досить важко. Разом з ikona це стає можливим. Спеціаліста з відповідними знаннями достатньо важко знайти на...

Чому вам варто неодмінно відвідати музей Ханенків: ТОП-5 причин

Уявіть, що ви подорожуєте нашим славним містом Києвом. В самому осерді столиці, що зветься Старий Київ, існує крихітна, за мірками нашого часу,...

На екскурсію безкоштовно: ТОП-5 київських музеїв

Деякі столичні музеї в певні дні приймають відвідувачів безкоштовно. У нашому огляді ми розповімо, коли в популярних музеях столиці за вхід не...

Підпал Подолу: історія страшної пожежі

Архітектура Подолу приваблює багатьох туристів і місцевих жителів своєю красою. Однак, первозданної краси будівель тут не залишилося, бо  вони згоріли. Подільська пожежа...

Легенда про проклятий тролейбус: куди зникають кияни

У Києві багато містичних легенд. Одна з них про проклятий тролейбус, який курсує по вулицях нічного Києва. Ми розповімо про нього більш...

Історія Київського тролейбуса

Тролейбусна лінія у Києві знаменита у всьому світі, адже вона є найдовшою. Крім того, вона має найбільшу кількість транспортних засобів на маршруті в Україні, пише “kyiv-future.com.ua“.

Ідея впровадження тролейбусів у столиці

Столичними трамваями у місті користувалися ще з кінця 18 століття, а от ідею будівництва тролейбусної лінії запропонувало лондонське підприємство. Це мав бути “безрейковий трамвай”, але його будівництво значно дешевше, проте досвіду у киян не було. Та і на заваді стала війна, тому впроваджувати нову технологію почали вже у 1935 році. 

Перша машина нової технології мала розпочати рух до дня річниці Жовтневої революції…

Як відбувалось будівництво тролейбусної лінії

На території заводу імені Довбаля на Куренівці, нині це Київський завод електротранспорту, збудували перше Депо. Там одночасно могли перебувати 100 тролейбусів. 

Довгоочікуване відкриття відбулося 5 листопада 1935 року. Проїзд коштував 25 копійок. 

Потім Ярославський автозавод виготовив першу партію тролейбусів, проте вони були надзвичайно низької якості, мали багато зламань. Друга спроба була більш вдалою і вже 1937 році Хрещатик був повністю оснащений новою мережею. Далі пізніше вже почали виготовляти дуже потужні машини. 

Потім пішов активний розвиток лінії і побудували 4 структури, які охоплювали центр Києва. 

Воєнні часи для Київського тролейбуса

Війна порушила всю транспортну мережу міста і всі напрацювання. Хрещатик підірвали, місто було повністю без електричного струму і зупинилося просто посеред вулиць. А коли окупанти тікали з міста, забрали з собою близько двадцяти кращих машин та всі електричні проводи. Декілька тролейбусів старого зразку все ж вдалося врятувати. 

У 1944 році була важлива мета: відновити мережу, але проблеми з електропостачанням ще декілька років давали про себе знати до повного відновлення. І до 1947 було відновлено знову чотири лінії, а в 50-ті роки вже 8. 

Далі почалося активне розбудування міста, тому стало важливим будувати нові лінії для комфортного проїзду в центр міста. Також почали закуповувати тролейбуси з інших країн.

Вже у 80-тих роках тролейбусний маршрут був довжиною 280 кілометрів. 

2000-ні роки розвитку тролейбуса в Києві

Криза доторкнулася до всіх сфер і до розвитку транспорту також. На початку 2000-х років кількість тролейбусів зменшується. Розвиток лінії в центрі міста  уповільнюється, проте більша зосередженість була на околиці міста, особливо Лівого берега Києва. 

На сьогодні у Києві понад 500 тролейбусів, а маршрутних ліній, загалом, понад 500 кілометрів. 

Меморіальна дошка першовідкривачеві тролейбуса

У червні 2016 року відкрили меморіальну дошку винахідникові тролейбуса на будівлі депо №2 – Володимиру Пилиповичу Векличу.

Володимир Веклич – український вчений київського електричного транспорту. Він був активним і цілеспрямованим. Вже у 26 років став директором другого київського депо і почав працювати над винаходом трамваю без рейок, а у 1966 році його вперше випробували. Також він розробив власну систему, яка дозволяла з’єднувати декілька тролейбусів, і вони могли зручно і безпечно повертатися та рухатися маршрутом.

Latest Posts

Чому вам варто неодмінно відвідати музей Ханенків: ТОП-5 причин

Уявіть, що ви подорожуєте нашим славним містом Києвом. В самому осерді столиці, що зветься Старий Київ, існує крихітна, за мірками нашого часу,...

На екскурсію безкоштовно: ТОП-5 київських музеїв

Деякі столичні музеї в певні дні приймають відвідувачів безкоштовно. У нашому огляді ми розповімо, коли в популярних музеях столиці за вхід не...

Підпал Подолу: історія страшної пожежі

Архітектура Подолу приваблює багатьох туристів і місцевих жителів своєю красою. Однак, первозданної краси будівель тут не залишилося, бо  вони згоріли. Подільська пожежа...

Легенда про проклятий тролейбус: куди зникають кияни

У Києві багато містичних легенд. Одна з них про проклятий тролейбус, який курсує по вулицях нічного Києва. Ми розповімо про нього більш...

ТОП- 7 історичних будинків у Києві, що опинилися під загрозою знищення: доля перлин

У столиці забудовник, без відповідних дозволів, знищив історичний будинок купця Івана Уткіна. Будівля  за 120 років пережила багато ситуацій, але залишилася в...