Стало відомо, що в КМДА розглядають можливість введення оплати за паркування у дворах житлових масивів Києва. Ці нововведення мають стати частиною плану адміністрації, щодо врегулювання паркомісць.
Загалом проблем пов’язаних з автотранспортом з року в рік більшає, пропорційно росту числа самих транспортних засобів. Тільки за 5 останніх років число автомобілів в столиці збільшилося на 300 тисяч, а незабаром сягне 1 млн.! Інфраструктура міста не справляється з потоком машин, що призводить до заторів на дорогах та хаотичного паркування в неналежних місцях.
Звичайно ж, краще пізно аніж ніколи, тому в КМДА всерйоз зайнялись цими проблемами. Їх накопичилося багато і тягнути час далі уже не вийде, тому дехто пропонує радикальні методи. Впорядкування паркомісць справа не проста, але вкрай необхідна. Проте введення оплати за розміщення автомобілів біля багатоквартирних будинків в спальних районах деякі кияни сприймають доволі негативно.
В чому полягає суть справи?
Річ у тім, що у дворах багатоквартирних будинків розміщується велика кількість автомобілів. Вони буквально блокують усю територію. Їхнє розміщення хаотичне й перешкоджає руху транспорту комунальних служб.
Трапляються непоодинокі випадки, коли карети швидкої допомоги, та пожежні машини не можуть потрапити до місця виклику. Пацієнти не отримують вчасно медичну допомогу, а об’єкти інфраструктури охоплені полум’ям отримують надмірну шкоду, якій можна було запобігти. Комунальні служби, такі як Київводоканал чи Київгаз не мають доступу до мереж водо- та газопостачання, що призводить до значних затримок в процедурі їх обслуговування та ремонту.
Окрім того, автомобілі часто розміщуються в пішохідних та зелених зонах, на велодоріжках і дитячих майданчиках. Деякі транспортні засоби стоять як «пам’ятники» роками й не забираються своїми власниками. Часто двори використовуються для їх ремонту та миття, що суперечить муніципальним та екологічним нормам.
Які аргументи адміністрації.
У КМДА заявляють, що більшість території відведеної для паркування в жилих масивах міста це так звана «гостьова парковка», яка не розрахована на невелику кількість машин. Практично всі житлові фонди побудовані до 90-х років не розраховані на розміщення транспортних засобів у великій кількості.
Сьогодні будинки зводяться з гаражами та підземними паркінгами, проте навіть так, кількість паркомісць обмежена. Двори в таких забудовах також частково відводяться для гостьового паркування. Число автомобілів у власників квартир постійно зростає, тому припаркуватися у своєму дворі зможуть тільки 10-20% охочих, навіть якщо найбільш раціонально використати його простір.
Блокування проїжджої частини через хаотичне розміщення машин створює велику небезпеку. Вони обмежують, або зовсім унеможливлюють рух транспорту комунальних служб та служб порятунку, перешкоджають доступу до мереж інфраструктури.
Що стосується оплати за паркомісце в дворах, то тут ситуація доволі проста. Як зазначають в КМДА, кожен власник квартири в багатоквартирному будинку сплачує кошти за утримання прибудинкової території, але тільки 10-20% із них використовують місця для паркування на цій території. Тобто фізично неможливо надати усім рівні права в даному питанні. До того ж несправедливо, що одні мешканці купляють гараж чи в місце в підземному паркінгу, або оплачують автостоянку, а інші паркуються безкоштовно.
Що пропонують в КМДА.
Київська адміністрація дійшла висновку, що впорядкування паркомісць неможливе без розмежування території. Тому прибудинкові території будуть закріплені за ОСББ і ЖКХ. Це стосується в першу чергу старих житлових фондів.
Спочатку буде проведено моніторинг прибудинкових територій, з метою вияснення їх приналежності до ОСББ та ЖБК. Ділянки біля будинків, які не будуть належати даним об’єднанням та кооперативам зможуть стати на їхній баланс. Ця процедура дозволить неодмінно піде на користь як місту і його мешканцям, зокрема власникам квартир відповідного будинку. Таким чином, будуть звільнені цілі квартали від хаотичного паркування.
Цей напрямок опрацьовується в ході виконання комплексу заходів, покликаних покращити ситуацію із стоянкою приватного транспорту в місті.
Приклади столиць інших країн.
Комплексний підхід, це єдиний варіант розв’язання даної проблеми. В багатьох державах світу, зокрема в густонаселених містах уже давно впроваджується багаторівнева інфраструктурна система.
Збільшення кількості платних парковок – основна задача такого проекту. Враховуючи закордонний досвід ціна відрізнятиметься залежно від того, де вона розміщена. В центрі міста буде дорожче, що дасть змогу суттєво звільнити трафік, адже менше автомобілістів кружлятиме центром в пошуках вільної стоянки. Автомобілісти будуть паркуватися ближче чи дальше до центру в залежності від потреб. Звичайно ж, будуть впроваджені пільгові місця та виділені окремі місця для еко транспорту, розміщення яких стане безплатним. Тому варто задуматися над покупкою електрокара: https://jaguar.com.ua/i-pace
- У Німеччині забудовників зобов’язують зводити багатоквартирні будинки із гаражами та підземними паркінгами.
- В Японії та Китаї зобов’язують автомобілістів перед покупкою машини придбати паркомісце, або ж взяти його в довгострокову оренду.
- В США ще в минулому столітті набули популярності висотні та підземні паркінги, а весь сучасний житловий фонд забезпечується місцем для стоянки особистого транспорту.
- У Франції взагалі заборонено паркуватися в центрі міста, більшість автомобілістів використовують дорогі підземні паркінги.
- В Південній Кореї будинки проектуються із підземними стоянками де кожна сім’я може залишати один автомобіль безплатно.
У зв’язку з високою загазованістю мегаполісів, у багатьох країнах проходить популяризація електрокарів, тому їхнє паркування стає безкоштовним. Це ще одна із причин, чому електромобілів на дорогах стає все більше. Лідерами українського ринку залишаються Nissan Leaf, TESLA Model S, BMW i3, VOLKSWAGEN Е-Golf, FIAT 500е, RENAULT Zoe, MERCEDES-BENZ B-Class Electric Drive, CHEVROLET Bolt та JAGUAR I-Pace: https://jaguar.com.ua/