П’ятниця, 29 Березня, 2024

Історія створення визначної пам’ятки Києва та першої будівлі вокзалу

Київський залізничний вокзал – визначна пам’ятка Києва. Щодня через нього проходять сотні тисяч пасажирів. Але мало хто звертає увагу на будівлю. Адже в нього є своя історія.

Залізничну станцію Києва збудували у 1868-1870 рр., оскільки необхідно було сполучення від Києва до Балти, від Києва до Курська. До лівого берега річки Дніпра залізничні колії були збудовані до 1968 р. Через 2 роки міст спорудили і через річку. За будівництво відповідав інженер Аманда Струве. Станція була в долині річки Либідь. У 1870 р. всі будівельні роботи було завершено. Далі на kyiv-future.com.ua.

Особливості першого будинку вокзалу

Перша будівля вокзалу в Києві була збудована архітектором Іваном Вишневським. Він втілив проект у 1868-1870 роках. Споруда була схожа на замок із двох поверхів, у готичному стилі із цегли жовтого кольору.

8 серпня 1867 р. було закладено фундамент будівлі київським митрополитом Арсенієм.

Протягом літа 1867 р. були побудовані стіни будівлі першого поверху. А наступного року споруджено стіни трьох павільйонів. Стельові та підлогові балки, крокви та дах встановлені до 10 липня 1868 р. Навесні 1869 р. проводилося остаточне оздоблення станції після осідання будівлі.

Довжина двоповерхової будівлі –133 м, а платформа для пасажирів –144 м.

Для пасажирів вищого класу створили шикарні та облаштовані зали, а для нижчого – тісні та брудні.

Вважалося, що відкрили будівлю вокзалу у лютому 1870 року. Хоча історики стверджують, що вперше відкриття було 1869 року. У цей час проїжджав Київ потяг царя Олександра ІІ. І для того, щоб розмістився правитель у найкращих апартаментах, тимчасово відкрили будівлю вокзалу.

Спочатку сім поїздів ходили через Київ. Потяг рухався зі швидкістю 20 км на годину. За рік вокзал обслуговував майже 50 тисяч пасажирів.

На вокзалі працювали зазивали, які виконували роль дикторів. А також було встановлено дзвінок, який по черзі давав три сигнали через певний час. Третій сигнал сповіщає про те, що поїзд рушає.

2 березня 1870 р. від Курська до Києва прибув перший поїзд.

23 серпня 1877 р. сталася пожежа у будівлі вокзалу Києва. Причина пожежі невідома. Частину відремонтували. У зв’язку із збільшенням пасажирів, вирішили реконструювати вокзал. Декілька років Київ був без станції. Дерев’яний вокзал був збудований аж у 1907 році.

У 1908 р. знесли стару будівлю, а дерев’яний будинок перенесли станцію. ”Барак – вокзал” був тимчасовою спорудою до кінця реконструкції.

Новий проект вокзалу

А 1913 р. вирішили звести нову будівлю вокзалу. Володимир Щуко відповідав за реалізацію проекту. Новий вокзал створювали у романському стилі. Фундамент заклали вже 1914 року. Будівництво вокзалу було припинено у зв’язку з початком Першої світової війни та подальшої революції.

У 1927 р. було створено новий проект. Його архітекторами були професори Олександр Вербицький та Павло Альошин. Будівництво було закінчено у лютому 1932 р.

Під час Другої світової війни будівля постраждала від артобстрілів та бомбардувань. Архітектор Георгій Домашенко відновив вокзал 1949 року. До речі, він був учнем професора Вербицького.

У середині 50-х років збудували Приміський вокзал. Також у 1954-1955 роках провели тунелі під землею Вони пов’язували платформу із вокзалом.

У 1967 – 1969 рр. було створено пішохідну галерею, ширина якої 24 м. Також встановили навіс над першою платформою.

Основний вестибюль був реконструйований у 1978-1980 рр. через майбутні Олімпійські ігри.

У 2001 р. було проведено повну реконструкцію залізничного вокзалу. За 6 місяців збудовано Південний вокзал. Ініціатором будівництва був Георгій Кірпа, генеральний директор Укрзалізниці.

Latest Posts

.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.