П’ятниця, 24 Травня, 2024

Прокат електросамокатів у столиці

У 1895 році у США винахідник Огден Болтон запатентував перший у світі електросамокат, який працював на 10-вольтовій батареї. Перші десятиріччя цей транспорт сприймався не дуже позитивно. Більшість людей його вважали транспортом багатіїв та феміністок. На початку 21 століття електротранспорт почав набувати нової популярності. Це було викликано як поширенням екологічних ідей у суспільстві, так і розвитком технологій. Паралельно у цей час набуває ще більшої популярності прокат транспорту. Далі на  kyiv-future.com.ua.

Початок прокату в Україні

Перші шеринги електросамокатів з’явилися у США орієнтовно у 2015-2017 році. За кілька років цей тренд дістався й України.

Першим сервісом з прокату міського індивідуального транспорту був “NextBike”, який згодом було перейменовано у “BikeNow”. Спочатку завдяки йому можна було орендувати лише велосипеди, а згодом послуга розширилася й на самокати. Станом на початок 2024 року у Києві та Львові було представлено 1500 електросамокатів.

Слідом за “BikeNow” послугу з прокату електросамокатів почав надавати естонський сервіс “Bolt”. Завдяки таксі цей бренд вже був відомий багатьом киянам.

Наступними на ринок шерингу електросамокатів у столицю зайшли чеський сервіс “Kiwi” та грузинський “Scroll”.

Ці сервіси можуть бути як схожі між собою, так і суттєво відрізнятися. У деяких з них паркувати самокати можна лише у спеціально відведених місцях. А умовою для певних сервісів є паркування транспорту у будь-якому безпечному місці, але головне, щоб він не заважав пішоходам та іншим учасникам дорожнього руху.

Варто зазначити, що у Києві працювали й українські сервіси – “Veliki.ua” та “Цитрус прокат”, однак їх карта досить обмежена. Наприклад, спочатку послуга оренди електросамоката від магазину “Цитрус” була доступна лише у двох точках: ТРЦ “Dream Town 2” та ВДНГ.

Щодо “Veliki.ua”, то транспорт потрібно повернути туди, де взяв.

Особливої популярності прокат електросамокатів набув у часи локдауну. У зв’язку із закриттям значної кількості громадського транспорту, люди почали користуватися цими девайсами, щоб дістатися до місця призначення.

Зі збільшенням попиту на електросамокати зросла кількість дорожньо-транспортних пригод за їх участю. В основному страждали пішоходи, тому що по дорозі їхати на цьому транспорті незручно та небезпечно. Відповідно до цього, користувачі електросамокатів обирали тротуари. Однак під час розв’язання питання наїзду електросамоката на пішохода правоохоронці не могли вірно кваліфікувати цю ситуацію, бо немає відповідних законодавчих норм.

Внесення змін до чинного законодавства

Зростання кількості ДТП за участі індивідуального електротранспорту (у тому числі електросамокатів) та відсутність відповідних правових норм щодо регулювання їх експлуатації сприяли тому, що 6 лютого 2020 року на розгляд Верховної Ради України було направлено законопроєкт №3023 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки окремих категорій учасників дорожнього руху (користувачів персонального легкого електротранспорту, велосипедистів та пішоходів)”.

Відповідно до цього законопроєкту, пропонувалося внести зміни до “Кодексу України про адміністративні правопорушення”, Закону України “Про дорожній рух”. У цих нормативно-правових документах додається така категорія учасників дорожнього руху, як “користувачі персонального легкого електротранспорту”.

Також визначаються вимоги до користування таким видом транспорту. Зокрема, електричний транспортний девайс повинен бути справним та повинен за можливості обладнаний звуковим сигналом та світловідбивачами.

Якщо раніше користувачів персонального електричного транспорту більше прирівнювали до пішоходів, то відповідно до законопроєкту вони мають обов’язки близькі до велосипедистів. Це видно з норми, у якій говориться, що користувачі персонального легкого електротранспорту повинні рухатися дорогою або спеціальними велосипедними доріжками.

Пройшовши перше читання у 2020 році, законопроєкт для розгляду у другому читанні передали аж через чотири роки. Проєкт закону включено до порядку денного одинадцятої сесії Верховної ради України від 6 лютого 2024 року.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.