П’ятниця, 29 Березня, 2024

Таємниці та загадки Київського метрополітену

Київський метрополітен – це 1,5 млн пасажирів щодня і 52 станції, що поєднані між собою тунелями, довжиною майже 70 км. Для кожного мешканця та гостя столиці – це найзручніший спосіб дістатися до місця призначення без затримок та заторів. Але проїжджаючи щодня довгими тунелями, чи задумувалися ви хоч раз, які таємниці приховуються в цій вологій темряві тунелів? Далі на kyiv-future.

Привітатися з машиністом помахом

Існує припущення, що машиністи київської підземки виконують бажання. А саме на станції «Дніпро» вітаються у відповідь, помахавши рукою і навіть дати звуковий сигнал.

Частково, це дійсно так! Машиністи дійсно можуть привітатися з дитиною із кабіни помахом руки, а от подати звуковий сигнал без потреби, вони, на жаль не мають права. Якщо вашій дитині буде цікаво, підкажіть їй помахати машиністу потяга.

Поїзди за особливим запрошенням

Мало хто знає, але на початку роботи київської підземки існували так звані білети-запрошення – іменні та по пред’явленню. Надалі почали випускати тільки квитки з ім’ям пасажира на час відкриття наступних станцій, до них додавали ще й талон, який кондуктор надривав при посадці у поїзд. Пізніше, від таких квитків відмовилися.

У цей же період існували білети обліку відвідувачів. На початку 80-х вели облік пасажиропотоків у транспорті. В день початку такого обліку, на вході в метрополітен пасажиру видавали спеціальний талон, а при виході забирали його. Таким чином розуміли, скільки людей за день скористалося цим транспортним засобом.

Стародавня знахідка на будівництві

На місці будівництва станції метро «Контрактова площа» було знайдено залишки цілої вулиці часів Київської Русі. Старовинні зруби, залишки будинків і навіть паркани. Це викликало неабиякий ажіотаж у археологів.

На той час метрополітен був одним з наймасштабніших проектів підземних робіт на Подолі. Цей старовинний квартал було знайдено під час прокладання тунелів біля Гостинного двору, глибиною до 15 метрів. Але, на жаль, всі знахідки було знову засипано землею.

Подібні старовинні залишки було виявлено вже у сьогоденні, коли почалося масштабне будівництво підземного ТЦ на Поштовій площі.

Не станція метро, а зал для проведення балу

Навколо станції метро «Площа Льва Толстого» існують легенди, що вона збудована як зала для проведення балу. Говорять, що центральна зала станції побудована та змальована з книги. Чи правда це, чи ні, можуть судити прихильники книги. Але люстри та увесь дизайн дійсно нагадують цей стиль.

Патріотичні «Золоті ворота»

Як згадують кияни, коли  поїзд з офіційними гостями виїхав зі станції у день початку роботи, то пасажири, що залишилися на пероні, заспівали українських пісень.

Також, якщо звернути увагу, то у середньому залі, біля виходу до другого ескалатора, мозаїкою викладено слова «Слава Україні». Кажуть, що цей напис зробили робочі, під час облицювання станції. На той час ця дія вважалась революційною. Але напис викладено досить непримітно, тому навіть працівники метрополітену не завжди правильно показують її місцезнаходження.

Допоможіть прокинутися вчасно!

В столичній підземці існує найрідкісніша професія в усьому світі. Офіційна назва звучить так – чергова будинку відпочинку локомотивних команд. Але працівники з особливою ніжністю кличуть її «будильницею». Головна задача співробітниці – вчасно розбудити машиністів, що виходять у ранкову зміну та лишаються на ніч у депо.
Київський метрополітен – це не лише один з найзручніших способів пересування по місту, але й цікава історична пам’ятка зі своїми фактами, історією та іноді дивакуватими міфами. Тож слід придивитися до неї уважніше.

Latest Posts

.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.