П’ятниця, 29 Березня, 2024

Новий транспорт 90-х: як з’явилися та змінювалися київські маршрутки?

На початку XX століття кількість пасажирських перевезень в Києві стала значно більшою. Окрім автобусів на вулицях вперше почав їздити більш швидкий транспорт — маршрутки. Як вони раніше виглядали та змінювалися протягом багатьох років далі на kyiv-future.

Перші маршрутки у Києві

У 90-х Київ почав поступово ставати європейським містом: будувалося багато будинків та з’являвся новий громадський транспорт. У зв’язку з активним ритмом життя у місті він став необхідністю. Спочатку люди середнього та малого класу їздили на автобусах марки «Даймлер-Мерседес». Вони вперше з’явилися на вулицях Києва 1925 року. Але через кілька десятків років їх замінив інший транспорт — маршрутки. Також їх називали маршрутні таксі. На відміну від автобусів, вони набагато швидше їздили і давали змогу пасажирам менше платити за проїзд залежно від маршруту.

Історія київських маршрутних таксі розпочалася в 1960 році. Тоді на дорогах вперше з’явилися маршуртки «Рафи-977». Спочатку їх було дуже мало, оскільки основним громадським транспортом були автобуси. Перші маршрутки були меншими за розмірами. Вони нагадували мікроавтобуси, які кияни використовували як службовий та громадський транспорт. 

У 1970-х моделі маршрутних таксі «Рафи-977» стали неактуальними, після чого їх замінили на «РАФ-2203». Також у місті почали з’являтися нові маршрути. До 1987 їх кількість збільшилася до 28, а протяжність становила близько 100 км.

Розвиток мережі маршрутних таксі у місті

Через кілька років маршрутки стали популярними у місті. Кияни часто їздили на них у своїх справах навіть за високу вартість. Проте у зв’язку з економічною нестабільністю в країні наприкінці 1980 року ті маршрутки, які були державною власністю, більше не приносили прибуток. Згодом вони тимчасово перестали їздити у Києві.

1996 року міська влада вирішила цю проблему шляхом запровадження таксомоторних перевезень. Починаючи з наступного року, у місті відновився рух маршруток, коли на транспортному ринку з’явилася компанія «Автосвіт». Вона випустила нові моделі маршрутних таксі під назвою «Газелі». Також їх називали маршрутка «автосвіту». Новий вид транспорту сподобався киянам та швидко став популярним. Найкращими місцями в цих маршрутках були 2 сидіння біля водія. І в салоні було набагато комфортніше, оскільки ніхто не стояв над головою. Стояти в такому транспорті було незручно, тому пасажири лише сиділи за водієм або чекали на зупинці іншу маршрутку.

Пізніше на вулицях Києва з’явилися ще одні маршрутки з новими комфортними умовами для пересування містом. У білих «Івеко» можна було стояти, не нахиляючись і не згинаючи шию.

Також по Києву їздив схожий транспорт — білі маршрутки «Мерседес», хоча вони не підходили для тривалих поїздок. Стоячи в салоні, коліна пасажирів упиралися у спинки сидіння попереду.

У 2000-х роках виникла необхідність випустити більшу і економнішу в обслуговуванні машину. Це було вигідно як для власників транспортних фірм, так і для пасажирів. Тоді новинкою у мережі громадського транспорту стали жовті маршрути «Богдан». Вони могли перевозити близько 50 осіб і мали більший салон порівняно з минулими маршрутками. Цей транспорт швидко став популярним та перевозив пасажирів протягом багатьох наступних років. Маршрутки «Богдан» можна було побачити частіше, ніж інші в кожному районі Києва.

Також популярним громадським транспортом були «БАЗИ», але все ж таки маршруток «Богдан» у Києві було значно більше. Вартість проїзду в них залежала від маршруту — від 6 до 10 грн. Через декілька років кількість цих маршруток збільшилася, як і нових напрямків руху на вулицях міста.

Latest Posts

.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.