Вівторок, 30 Квітня, 2024

Газові лічильники: 10 запитань споживачів та відповіді Київгазу

Хоча газові лічильники встановлені у левової частки населення України запитання щодо їх експлуатації, перевірки та ремонту виникають постійно. У ПАТ «Київгаз» дали відповіді на найпоширеніші із них, пише kyiv-future.com.ua.

Хто має право на встановлення газового лічильника?

Встановлювати газові лічильники можуть лише:

  • Газорозподільні підприємства;

  • Підприємства чи організації, що отримали відповідні ліцензії.

Головне – дозвіл на встановлення.

Після того, як виконавець встановить лічильник, він повинен видати вам акт, а також розрахунковий документ, якщо лічильник було встановлено за ваш рахунок.

Для чого перевіряють лічильники?

1

Перевірка лічильників проводиться для того, щоб визначити похибки при обліку газу. Її основна ціль – визначити, чи придатний лічильник для достовірного обліку блакитного палива.

Як перевіряють лічильники?

2

Перевірка лічильників має здійснюватися періодично, адже це частина технічного обслуговування. Якщо необхідно – газорозподільне підприємство бере на себе і демонтаж, і монтаж і транспортування, і ремонтні роботи. Варто зазначити, що термін виконання таких послуг чітко визначений.

Якщо ваш лічильник зняли через те, що він потребує ремонту, завдання газорозподільної організації – поставити вам новий, з обмінного фонду.

Якщо ж ваш лічильник неможливо замінити на інший, ви будете платити суму, яка була сплачена за такий же період у минулому році.

Що робити, якщо лічильник не пройшов перевірку?

2

В такому разі його повинні відремонтувати.

Який термін виконання ремонтних робіт лічильника?

Не більше, ніж 3 місяці з того моменту, коли лічильник був визнаний непридатним для використання.

Якщо споживач відмовляється від перевірки?

Якщо планову перевірку було прострочено через те, що споживач відмовився впустити до приміщення, в якому знаходяться газові лічильники, працівника газорозподільного підприємства А той, своєю чергою, не зміг їх демонтувати, то споживач буде платити за газ відповідно до норм споживання. Іншими словами, оплачуватиме газ за тарифом, наче лічильник відсутній.

Хто несе відповідальність за те, щоб лічильник був збережений і працював без перебоїв

Споживач – після того, як було встановлено лічильники та пломби.

Якщо лічильник не працює або ж працює з порушеннями, він пошкоджений або ви сумніваєтеся, що він дає достовірні показники, негайно повідомите про це газопостачальне підприємство.

Адже після цього має бути здійснена експертиза.

Якщо вона покаже, що лічильник було пошкоджено через споживача, він має відшкодувати і вартість перевірки, і встановлення нового лічильника (в разі необхідності).

Хто має оплачувати встановлення газових лічильників?

Якщо це новозбудований будинок, вартість лічильника має оплатити забудовник.

Якщо будинок реконструюють або в ньому здійснюється капітальний ремонт – лічильник оплачує замовник.

Якщо ж лічильник встановлюють у газифікованому будинку, то його вартість оплачує сам споживач.

Можуть бути і інші джерела фінансування, наприклад, коштом газотранспортних компаній.

А як у Києві?

Згідно із законом «Про забезпечення комерційного обліку природного газу», у Києві забезпеченням встановлення газових лічильників займається ПАТ «Київгаз», який має робити це безкоштовно.

Що має робити споживач, коли отримує повідомлення про перевірку лічильника?

Якщо ви отримали повідомлення, що до вас прийде представник компанії для того, щоб здійснити планову перевірку лічильника, ваш обов’язок – надати безперешкодний доступ до житлових та підсобник приміщень, в яких розміщені газові прилади та пристрої.

Чи можна бути впевненими в тому, що показання лічильників – правильні?

Так, безсумнівно. Проте якщо у вас виникають якісь сумніви, ви можете вимагати проведення позачергової перевірки.

Проте варто зазначити, що за цю послугу потрібно буде заплатити.

Для того, щоб її замовити, звертайтеся до ПАТ «Київгаз» по своєму району.

Чи можливе перенесення газового лічильника?

Так, це можливо. Звертайтеся до Філії експлуатації газового господарства.

Як відрізнити працівника газової служби від зловмисника?

Логічне запитання, оскільки часто під виглядом представників різних державних служб у помешкання українців обманом потрапляють шахраї.

Тому щоб убезпечити себе, вам необхідно:

  1. Зателефонувати у Контактний центр ПАТ «Київгаз» (044-495-04-04) і запитати, чи здійснюються на даний час перевірка лічильників за тією чи іншої адресою.
  2. Якщо вам відповіли, що перевірка справді здійснюється, в зобов’язані впустити у житлове чи підсобне приміщення представника служби.
  3. Перевірте посвідчення працівника – воно виглядає ось так:

1

До речі…

У ПАТ «Київгаз» розповіли також про газове обладнання.

Приміром, встановлення газової колонки у ванній кімнаті неприпустимо. Про це йдеться у нових будівельних нормах. Попри те, що ПАТ «Київгаз» спрямовував запити до державних установ, щоб встановити норми та правила, зміни у чинні нормативи так і не були внесені. Це означає, що на законодавчому держрівні це питання не вирішене.

Проте вихід є – якщо ви отримаєте дозвіл від Держгірпромнагляду, зможете відступити від правил.

На запитання про те, чи повинен слюсар, коли він вимикає газовий прилад, надати якісь документи, у ПАТ «Київгаз» відповіли, що має бути складений акт щодо відключення газового обладнання. Такий документ має бути виписаний у двох екземплярах, один з яких залишається у споживача.

газ

Якщо у вашому помешканні встановлено газове обладнання, проте виникли певні неполадки, ви маєте подати заявку на ремонт.

Для цього телефонуйте 044-495-04-04.

Якщо відчувається запах газу і при цьому ви не можете перекрити кран, через який подається газ, негайно телефонуйте 104.

Якщо ваше газове обладнання уже застаріло і для його ремонту уже не випускають деталі, слюсар повинен від’єднати ваш прилад від системи газопостачання і встановити заглушки.

Також прилади слід вимикати, якщо вийшла з ладу автоматика безпеки або вона взагалі відсутня.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.