Цього року «Київський метрополітен» відсвяткував своє 60-ліття. Саме стільки років тому було запущено перших п’ять станцій. Нині їх 52! У грудні 2021 року заплановано відкрити ще дві нові станції метро на Виноградар. Більшість киян та гостей столиці не уявляють свого життя без цього комфортного та швидкого пересування містом.
Пасажирам в годину пік ніколи не доводиться чекати потягу більше 2-3 хвилин, та й ціни в порівнянні із деякими закордонними метро у нас більш ніж доступні. Перетнути все місто за 8 гривень – що може бути дешевшим? Та й способи оплати нині (талоном, пластиковою електронною безконтактною карткою, проїзним квитком, банківською безконтактною карткою, електронним квитком) настільки різноманітні, що всі переваги знову ж таки на боці метро.

Також особлива увага приділяється доступності інфраструктури для маломобільних категорій людей.
Тож про переваги метро ніхто й не сперечається, це вже необхідність. Але згадаймо весну 2020 року, коли пандемія продиктувала свої вимоги й уряд країни прийняв рішення призупинити рух деякого транспорту. Серед заборонених виявилося й метро. Тоді кияни, мабуть, найбільше відчули дискомфорт, адже для них це була не просто сучасна підземна транспортна система з 4G покриттям операторів мобільного зв’язку Київстар, Vodafone, Life, а швидке «добирання» до місця роботи чи навчання.
Скільки пасажирів користуються київським метро?

Візьмімо для порівняння таблицю пасажиропотоку за всі роки існування метрополітену. Але ж 10-20-30 років тому жителів Києва було менше, а зараз збільшилася кількість киян, а ще значно додалися студенти, туристи… Тож порівняємо лише останні місяці 2020 року з минулим: з 25 травня по 31 жовтня 2020 року послугами метро скористалися 132 831,9 тис. пасажирів, за такий же період минулого року – 214 688,3 тис. пасажирів. Отже, кількість пасажирів зменшилася на 40%.
Відповідь очевидна: зменшення пасажирів – результат поширення епідемії коронавірусу в країні. Через COVID-19 люди старшого віку й діти просто обмежили своє пересування містом. Частина киян працює дистанційно, тому не потребують ніякого виду транспорту для пересування. Чималий відсоток жителів Києва чи гостей користуються лише власним транспортом або ж послугами таксі.
Усе ж метро так і очолює топ найбільш затребуваних видів транспорту в Києві. Тож сотні тисяч пасажирів дякують працівникам «Київському метрополітену» за щоденну кропітку працю й старанність у дотриманні безпеки під час пандемії.
А ми нагадаємо всім киянам і гостям столиці вкрай необхідні вимоги часу.
Правила перебування в столичному метро під час поширення COVID-19
- Вхід до метро лише в масці (ніс теж має бути в масці!).
- Обов’язкове дотримання соціальної дистанції (не менше 1,5 метра).
- Проходження обов’язкового температурного скринінгу (якщо є підозра на підвищену температуру).
- Дезінфекція.
- Користуватися метро за необхідності, а не з метою просто покататися…
І пам’ятаймо головне: сьогодні ми маємо дбати про безпеку кожного.