Неділя, 19 Травня, 2024

Як у Києві з’явилися «розумні» зупинки?

XXI століття стало початком розвитку інновацій та сучасних транспортних технологій. За багато років змінився не лише громадський транспорт, а ще й зупинкові павільйони. Киянин Антон Червінський створив мультинаціональний проект, завдяки якому замість старих зупинок було створено нові зі скляними блоками, інформаційними табло та сучасними лавками. Невдовзі такі зупинки з’явилися по всій Україні та в інших країнах світу. Далі на kyiv-future.

Як виникла ідея створити «розумні» зупинки?

Першим кроком до зміни зупинок на вулицях Києва стала необхідність створити більш комфортні умови для людей, які чекають на прибуття транспорту. Про це серйозно замислився киянин Антон Червінський, який звертав особливу увагу на естетику міста. Йому завжди подобалося те, що вулиці європейських міст виглядають красиво та доглянуто. І Антон також хотів, щоб у Києві було так само, зізнався він:

«Правильно підібрані відтінки кольорів та дизайн елементів ідеально доповнював архітектуру історичних районів міст. Мене це дуже вражало. І водночас засмучувало те, що у багатьох наших містах було по-іншому. Захотілося це змінити. Причому я розумів, що важливо зробити успішний з комерційної точки зору проект. Щоб він міг самостійно розвиватися без підтримки бюджетних коштів. Мати економіку, і при цьому розвивати міське середовище. Бути не лише суто комерційним проектом, а й виконувати соціальну функцію», — розповів киянин Антон журналістам fakty.com.ua

Гуляючи вулицями Києва, він помітив, що серед багатьох об’єктів інфраструктури, які давно потребують вдосконалення, є зупинки. Щодня там очікують на транспорт сотні киян. Багато хто з них був незадоволений тим, що в пізній час на зупинках не було освітлення та відеоспостереження, а ще не завжди було видно табло з розкладом руху транспорту. Тоді у Антона Червінського виникла ідея створити «розумні» зупинки з інноваційними технологіями.

Розробка проекту «розумних» зупинок: як і коли вони з’явилися у Києві?

Киянин Антон вирішив інтегрувати в нові зупинки такі інновації, а саме: безкоштовний міський WI-FI, камери відеоспостереження, USB-зарядки для мобільних пристроїв, монітори з інформацією про рух громадського транспорту та вечірнє підсвічування. Потім він зайнявся створенням проекту для реалізації своєї ідеї, повідомляє fakty.com.ua:

«Я зібрав команду та почав інвестувати власні кошти у розробку проекту. Ділився з командою прикладами європейських міст, якими сам надихався», — розповів він.

Під час реалізації проекту команда Червінського порівнювала естетику транспортної інфраструктури різних європейських міст. Одним із хороших прикладів був Париж, де зупинки ідеально поєднувалися з квітами міського середовища, а саме: асфальтом, деревами, клубами, які гармонійно доповнювали навколишній простір. У ході створення різних варіантів розумних зупинок, Антон Червінський та його команда обирали 2-3 найбільш підходящі з них. Потім вони представили свої розробки до муніципалітету Києва.

2015 року команда Червінського отримала патент на реалізацію проекту зупинкових павільйонів у столиці України. Після цього за рахунок залучених інвестицій на вулицях було розміщено 1000 розумних зупинок з інноваційними системами для забезпечення киянам комфортних умов під час очікування громадського транспорту. Про це повідомила прес-служба компанії «Київпастранс»:

«Ми прагнемо розвивати не лише громадський транспорт, а ще й усю інфраструктуру громадського наземного транспорту у Києві. Зупинки цього зразка, це необхідність в теперішній часу, коли інтернет, завдяки різноманітним «гаджетам», є частиною нашого життя, незалежно від вікової категорії мешканців та гостей столиці», — заявили у прес-службі на прохання гендиректора «Київпастранс» Сергія Майзеля, повідомляє bykvu.com

Ліцензія на «розумні» зупинки як ефективний спосіб розвитку бізнесу

Після отримання патенту на реалізацію проекту розробники почали продавати ліцензію на випуск таких зупиночних павільйонів іншим компаніям, які займаються їх виробництвом чи муніципалітетами у різних країнах. Завдяки продажу ліцензій проект розвивався не лише в Україні, а й в інших країнах світу:

«Ми реалізували проект уже у 10 країнах, — зізнається Червінський. — Це і пострадянський простір — Грузія, Азербайджан, Казахстан, Молдова, Україна та країни Західної Європи — Андорра, Іспанія. А також Туреччина та Кіпр. У планах – вихід на ринки інших європейських країн і американський ринок. У США ми активно ведемо переговори з партнерами, які зацікавлені у придбанні наших ліцензій», — сказав Антон Червінський виданню bykvu.com

Пізніше для Америки та Європи розробники інноваційного проекту вдосконалили «розумні» зупинки — доповнили їх сонячними батареями, які можуть забезпечити ці об’єкти електрикою, та зарядні станції для індивідуального транспорту (самокатів, велосипедів).

Для того щоб про зупинки дізналося якомога більше людей, команда Червінського розповідає про «розумні» зупинки на міжнародних виставках та форумах у Києві та інших містах. У процесі їх розробки брало участь 30 осіб. Серед них дизайнери, проектувальники, архітектори, інженери. Також до реалізації проекту залучали фахівців з інших країн:

«Також ми були відкриті до колаборації та залучали до співпраці світові імена. Наприклад, відомого іспанського архітектора-урбаніста Мануеля Нуньєса-Яновського, який спроектував арену Пікассо в Нуазі-ле-Гранд, інноваційний комплекс Teatro Lliure у Барселоні та College George Brassens у Парижі. Завдяки колаборації з Мануелем нам удалося реалізувати проект в Іспанії. А мені було приємно дізнатися, що своє дитинство та юність Нуньєс-Яновський провів в Одесі», — сказав киянин Антон Червінський.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.