Субота, 18 Травня, 2024

Історія телеканалу “Київ”

Телеканал “Київ” працює з 1995 року. Він належить міській раді. Про історію головного телеканалу столиці, докладніше, читайте у матеріалі на kyiv-future.

Ідея створення телекомпанії

Відкрити столичний канал вирішив екс-мер Києва І. Салій. Щоправда, вийшло це зробити вже за нового градоначальника Л. Косаковського в липні 1995 року. В ефір телеканал вийшов у серпні того ж року під назвою «Хрещатик, 36». Його запустили на одній ефірній хвилі з телеканалом «ТЕТ». Тому час, передбачений для ефірів, доводилося ділити.

У квітні 2002 року Нацрада скасувала ліцензію каналу на мовлення через несплату щомісячного збору та віддала частоту каналу ТЕТ. Проте, співробітники ТРК «Київ» влаштували акцію протесту. Такі дії засудила Національна спілка журналістів. Після цього суд зобов’язав Нацраду повернути столичному каналу ліцензію.

Часи Черновецького

Під час виборів мера столиці у 2006 році політик Л. Черновецький заявляв, що канал не дотримується прав кандидатів у градоначальники через різний час доступу до ефіру. Після того, як він виграв місцеві вибори та став новим мером столиці, усунув директора телеканалу. Також мерія заблокувала рахунки ТРК Київ. Далі каналом керували Дмитро Харитонов та Дмитро Джангіров.

Влітку 2007 року депутати Київради ухвалили рішення прибрати будівлю, в якій знаходився телеканал на Хрещатику 5, видавши ухвалу, щоб співробітники каналу переїхали на Трьохсвятительську вулицю.

Вже в жовтні 2007 року Черновецький підписав розпорядження про ліквідацію ТРК «Київ» з подальшим його входженням у холдинг комунальних засобів масової інформації. У Комітеті Верховної Ради з питань свободи слова та інформації засудили це рішення. Розцінивши, що Черновецький вирішив «взяти під контроль медіа власність столиці.

Наступного року Нацрада заявляє про позбавлення ліцензії на супутникове мовлення. А в 2010 році Джангіров прийняв рішення звільнитися з посади за власним бажанням. Канал очолила Світлана Криворучко. Після цього, штат працівників каналу скоротили на 25 %. У березні 2011 року канал зберіг ліцензію та продовжив роботу.

Ребрендинг каналу

Влітку 2011 року депутати Київради реорганізували комунальне підприємство «Телерадіокомпанія Київ» на комунальне підприємство. Згідно з новим статутом каналу, мерія передала телекомпанію в управління преси та інформації. Взимку 2012 року телеканал змінив логотип. Також було змінено формат.

У липні 2014 року телеканал вирішили перетворити на «Громадське телебачення Києва».

У лютому 2020 року редакція телеканалу переїхала до будівлі на Глибочицькій вулиці.

До речі, за час роботи телеканал кілька разів змінював свій логотип, але на ньому завжди залишається лист каштана символ Києва. 

Скандали

Коли канал перебував під Черновецьким, то за каналом тягнулися гучні скандали. Зокрема, канал звинувачували у трансляції передач релігійної організації «Посольство Боже». З каналу йшла масова пропаганда ідеї однієї з конфесій. У Раді заявили, що такі передачі мають ознаки впливу на підсвідомість глядачів.

Також у березні 2007 року в ефірі каналу були російськомовні передачі. А українських програм було недостатньо, за необхідної квоти у 75%.

Після призначення головою КМДА Олександра Попова, представники опозиції заявляли про цензуру на телеканалі «Київ» та перетворення ЗМІ на «рупор влади».

Вже у 2017 році, коли головою Києва став В. Кличко, телекритики заявили, що ефір телеканалу не відображає реальну картину. Адже жителям столиці пропонують ретельно відшліфовану картинку життя абсолютно щасливих людей. Крім того, в ефірі постійно хвалили Кличка.

2018 року Нацрада винесла попередження телеканалу за порушення рекламного законодавства.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.