У столиці запрацювала система обліку автоматизованого проїзду. Як тепер потрібно буде оплачувати проїзд і чи виростуть ціни за поїздку в транспорті, читайте в нашому огляді, пише kyiv-future.com.ua.
З 14 липня розрахуватися за проїзд можна буде тільки електронним квитком або карткою. Весь комунальний транспорт курсуватиме без кондукторів яких пообіцяли перевести на посади контролерів.
До речі, столиця перша в країні відмовилася від використання паперового квитка в тролейбусах, автобусах і трамваях. Тепер для того щоб проїхатися в громадському транспорті, потрібно буде купити спеціальну карту або купити QR-квиток. Це можна зробити в терміналах самообслуговування, в Easy Pay, в спеціальних кіосках на зупинках громадського транспорту, на станціях столичної підземки і за допомогою мобільного телефону, скачавши додаток “Київ цифровий”.
У маршрутках їдемо по-старому
А ось запуск електронного квитка в столичних маршрутках відклали на півтора року. Тобто до 2023 року. До цього часу перевізники повинні будуть закупити валідатори для того, щоб пасажири маршруток могли оплатити проїзд в електронному вигляді.
Однак, за словами експертів, перевізники вже давно заявляли про необхідність підвищить ціни на проїзд в транспорті. Позиціонуючи це маленьким пасажиропотоком і зростанням цін на бензин. Аналітики прогнозують, що установка валідаторів стане приводом для підвищення вартості проїзду. За їх підрахунками, проїзд в столичних маршрутках зросте до 10 – 12 гривень. Все буде залежати від довжини маршруту.
Також не варто забувати, що подорожчає проїзд в громадському транспорті, бо в столичному метрополітені і «Київпастрансі» звернулися до КМДА з проханням підвищити ціни на проїзд через збитки, які пов’язані з ростом цін і пандемією, через яку скоротився пасажиропотік.
Так що подорожчання проїзду в громадському транспорті просто неминуче.
За прикладом Європи
Є у введенні електронного квитка і позитивні моменти. Наприклад, за словами фахівців, з його допомогою можна буде розробити цікаві гнучкі тарифні моделі, за прикладом країн Євросоюзу. Зараз пасажири за разову поїздку в метро або на автобусі сплачують фіксовану ціну, незалежно від протяжності маршруту. У свою чергу, в ЄС давно існують спеціальні тарифні зони. Тобто пасажирові не потрібно буде платити повну вартість за проїзд в метро, якщо він проїде всього лише одну або дві станції в підземці або кілька зупинок на громадському транспорті, бо ціна на поїздку залежить від довжини маршруту.
Тобто пасажири платять за проїзд в залежності від кількості зупинок або станцій. Для цього вони валідируют свій електронний квиток на вході, а на виході з їх карт автоматично зчитують кошти за відстань, яку вони проїхали.
За словами аналітиків, е-квиток згодом посприяє справедливій тарифній політиці за проїзд в громадському транспорті.
А як ви ставитеся до впровадження е-квитка? Пишіть в коментарях.